گوگل با تغییر بی سروصدای سیاست خود در حوزه حریم شخصی آگهیهای تبلیغاتی را به گونهای طراحی میکند که بتوانند رفتارو عملکرد کاربران را همیشه تحت نظر داشته باشند.
به گزارش گرداب؛ فعالیت جدی گوگل در حوزه تبلیغات آنلاین از سال 2007 با خرید شرکت دابل کلیک آغاز شد. از همان زمان تاکنون گوگل همیشه ترجیح داده حریم شخصی کاربران را فدای افزایش درآمد تبلیغاتی خود کند.
این شرکت هم اکنون پایگاه داده بزرگی از اطلاعات شخصی کاربران خود در اختیار دارد که مبتنی بر نحوه استفاده آنها از جیمیل و دیگر محصولات این شرکت است.
گوگل از تابستان سال گذشته میزان به اشتراک گذاری این اطلاعات با اگهی دهندگان را بی سروصدا افزایش داده است و مدعی شده هدف از این کار نمایش تبلیغات مرتبط با نیازها و سلیقه افراد است. حالا با افزایش دامنه این به اشتراک گذاری اگهی دهندگان می توانند کاربران مشاهده کننده تبلیغات خود را دقیقا شناسایی کنند، صرف نظر از اینکه آنها از چه طریقی به خدمات و محصولات گوگل متصل می شوند.
تغییر در سیاست حریم شخصی گوگل بدان معناست که اگهی های این شرکت کاربران را که از سایتی به سایت دیگر سرک می کشند، تعقیب می کند و گوگل هم اطلاعاتی را که با بررسی جستجوهای کاربران، نحوه استفاده از جیمیل و غیره جمع آوری کرده در دسترس آگهی دهندگان قرار می دهد.
این تغییرات به طور خودکار برای کاربران جدید گوگل اعمال می شود و از کاربران قدیمی هم با طرح پرسشی خواسته می شود تا با به اشتراک گذاری اطلاعات خود با آگهی دهندگان موافقت کنند. گوگل مدعی شده هدف از اعمال این تغییرات هماهنگ شدن با تغییرات عصر گوشی های هوشمند است، اما مدافعان حریم شخصی در مورد تبعات خطرناک این اقدام گوگل هشدار داده اند.