Gerdab.IR | گرداب

همکاری شرکت‌های فناوری برای ارتقای امنیت اینترنت اشیا

تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵

با افزایش نگرانی در مورد سوءاستفاده از ابزار متصل به اینترنت اشیا برای هک و سرقت داده های کاربران، گوگل و چند شرکت دیگر برای حل این مشکل با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش گرداب؛ اینتل، وریزون، کام کست، تایم وارنر و دهها شرکت دیگر به پیشنهاد دیل هاتفیلد رییس سابق کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در این زمینه پاسخ مثبت دادند وگروه مشاوره فنی اینترنت پرسرعت را برای ارتقای امنیت اینترنت شکل دادند.

بررسی های کارشناسی نشان می دهد که در سال های آینده انبوهی از لوازم خانگی، خودروها، و ...به اینترنت متصل می شوند و بیم آن می رود که امنیت اندک آنها زمینه را برای حملات هکری پردامنه فراهم کند. بسیاری از این محصولات از نرم افزارهای قدیمی و دارای حفره های امنیتی بهره می گیرند و کاربران هم معمولا کلمات عبور پیش فرض آنها را تغییر نمی دهند.

علاوه بر این هنوز استاندارد خاصی برای استفاده از نرم افزارها و ابزار و حسگرهای مختلف در دنیای اینترنت اشیا وجود ندارد و این مشکل نیز به سود هکرها و کلاهبرداران اینترنتی محسوب می شود.

در اکتبر گذشته دو حمله بی سابقه DDOS با سوءاستفاده از دوربین های مداربسته متصل به اینترنت انجام شد که بسیاری از سایت های محبوب اینترنتی را در آمریکا و دیگر کشورها از دسترس خارج کرد. بررسی ها نشان داد این حملات با ایجاد یک شبکه بوت نت متشکل از 145 هزار دوربین امنیتی و مدار بسته انجام شده است.