Gerdab.IR | گرداب

روی تمام پیام رسان‌های کشور اشراف داریم!/درگاه‌های بانکی نظارت نمی‌شوند

تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵

رییس پلیس فتا گفت:سرور اینستاگرام در آمریکا است و تمام شبکه ها باید به پلیس فتا دسترسی بدهد اما وزارت ارتباطات هنوز نتوانسته این ارتباط را برقرار کند .

به گزارش گرداب؛ سردار هادیانفر، رییس پلیس فتا در برنامه زنده تلویزیونی تیتر امشب گفت:پلیس 68 هراز پرونده بررسی کرده که 86 درصد شناسایی شده که بیش از 66 درصد جرائم در تلگرام بود و 20 درصد اینستاگرام است.

وی افزود: 76 درصد کشفیات مربوط به امسال است.در شش سال گذشته زمان کشف پرونده ها 6روز بوده اما امروز به لحاظ پیچیدگی پرونده ها کشف آنها به 67 روز رسیده است.

سردار هادیانفر گفت:سرور اینستاگرام در آمریکا است و تمام شبکه ها باید به پلیس فتا دسترسی بدهد اما وزارت ارتباطات هنوز نتوانسته این ارتباط را برقرار کند .در میانگین جهانی میزان کشفیات 20درصد است که ما به 86درصد کشفیات رسیدیم.

وی گفت: ما انتقاد داریم که چرا درگاه‌های بانکی نظارت نمی شوند و پول های حرام با دیگر پول ها مخلوط می شود که در این رابطه به بانک مرکزی نامه زده ایم.

سردار هادیانفر اظهار داشت : در حال حاضر 152پیام رسان در دنیا فعال است که 52 پیام رسان در کشور ما فعال است و ما روی تمام آنها اشراف داریم.