هک شدن دامنه گوگل در برزیل+عکس

هک شدن دامنه گوگل در برزیل+عکس
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵

هکری به نام Lone Hacker با هک کردن دامنه گوگل در برزیل، ظاهر این وبگاه را تغییر داد.

به گزارش گرداب ، هکری موسوم به Lone Hacker دامنه رسمی گوگل در کشور برزیل را به شیوه تغییر ظاهر وبگاه (deface) هک کرد. وی می‌گوید این کار را انجام داده تا نشان دهد که هیچ چیزی امن نیست. او در صفحه‌ای که بر روی این دامنه بارگذاری کرده، به دوستان خود بابت موفقیت در هک کردن چنین دامنه پراعتباری درود فرستاده است. صفحه هک شده بیش از سی دقیقه دوام آورد و در این مدت به خبر فوری در سراسر برزیل تبدیل شد؛ زیرا همه هنگام مراجعه به سایت، این صفحه را مشاهده می‌کردند.
 
هکر در صفحه هک شده این‌طور نوشته بود: «زمان خوبی برای مردن است. این دامنه به دست Kuroi’SH هک شد. دو دامنه گوگل به‌طور هم‌زمان هک شدنی است، به درک! مرگ بر گروه‌های تنفرآمیزی مثل Nofawkx. برن به درک D: درود بر دوستان عزیزم Prosox و Shinobi h4xor.»
 

 
Kuroi’SH در مصاحبه‌ای اختصاصی می‌گوید: «منظورم از هک شدن هم‌زمان دو دامنه گوگل این است که می‌توانستم دامنه گوگل در پاراگوئه را هم هک کنم اما وقت برای کپی کردن (mirror) آن نداشتم». وی در پاسخ به این پرسش که چرا دامنه گوگل در برزیل را هک کرده گفت: «این کار را کردم تا به دنیا نشان دهم که هر چیزی را می‌توان هک کرد و ما نباید خطرات امنیتی را دستکم بگیریم.»

هک شدن دامنه گوگل در برزیل+عکس
 
هکرها به بازی کردن با خطاهای امنیتی که می‌تواند موجب اختلال در خدمات‌رسانی سایت‌های معروف شود، علاقه خاصی دارند. هک دامنه گوگل در برزیل مشابه سرقت دی‌ان‌اس‌های دامنه گوگل در بنگلادش است که چندی پیش اتفاق افتاد و دسترسی به صفحه اصلی گوگل بنگلادش را مختل کرد. گوگل برزیل، تغییر صفحه اصلی خود را پذیرفته ولی اعلام کرده که «گوگل هک نشده است. سرورهای دی‌ان‌اس ممکن است مورد حمله واقع شده باشد؛ حمله‌ای مانند ارجاع دهی به سایت‌های دیگر.»
 
چند گزارش خبری در برزیل، خبر از هک شدن دامنه‌های نقشه‌های گوگل (Google Maps) و ترجمه گوگل (Google Translate) می‌دهند اما Kuroi’SH هک کردن دامنه‌های دیگر گوگل را انکار می‌کند. در هر حال، این نخستین باری نیست که او سایت بزرگی را به روش تغییر ظاهر وبگاه هک می‌کند. او در سال 2015 زیردامنه‌های ناسا را به این روش هک کرد و پیام‌هایی در حمایت از فلسطینی‌ها در آن قرار داد.