رونمایی از دولت الکترونیک در دهه فجر

رونمایی از دولت الکترونیک در دهه فجر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵

معاون وزیر ارتباطات گفت: در قالب دولت الکترونیک با همکاری کلیه دستگاه‌های کشور اقداماتی در این حوزه انجام شده است که در دهه فجر به صورت عمومی اعلام و رونمایی می‌شود و مردم از نتایج آنها بهره مند می شوند.

به گزارش گرداب، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این همایش با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات طی سه سال گذشته اظهار کرد: برای توسعه شبکه دسترسی و ارتباطی در قالب برنامه شبکه ملی اطلاعات، امکان بالای  دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در سراسر کشور ایجاد شد و همچنین سرویس موبایل نسل 3 و 4 و مبادله دیتا در کل این شبکه به همراه توسعه شبکه ثابت انجام می شود.
نصراله جهانگرد بخش دیگر فعالیتهای وزارت ارتباطات در توسعه این تکنولوژی  را در بخش اشتغال، صنعت و توسعه کشور دانست و گفت: این اقدامات  در برنامه اقتصاد مقاومتی کشور به تصویب رسیده که یکی از مهمترین این طرح ها پروژه اقتصاد مقاومتی و  افزایش 10 برابری محتوای فارسی در فضای مجازی است.
وی تصریح کرد: برای این کار اقداماتی انجام شده است که این همایش برای ارائه گزارش کارهای انجام شده و چالش های پیش روی فعالان این حوزه برگزار می شود و نتیجه این همایش دستور کار ادامه مسیر است.
جهانگرد، تاکید کرد: تصمیمات حقوقی و اقتصادی مهمی هم در چند روز آینده در این زمینه اتخاذ می شود که به نظر ما گام بلندی برای دسترسی ارتباطات و اطلاعات برای همه مردم است  و همان طور که رئیس جمهوری اعلام کردند حق مردم است که سرویس خوبی در این حوزه دریافت کنند.
وی با بیان این سوال که باید ببینیم در صحنه جهانی سایبر و فضای مجازی سهم ما چیست؟  تصریح کرد : مرز امنیت ملی و منافع ملی کشور ها، تمدن ها و فرهنگ ها در فضای مجازی بستگی به میزان تولید و عرضه داده به فرهنگ و زبان و خط آن کشور و ملت در فضای مجازی است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: جمعیت ایران بیش از یک درصد جمعیت دنیا را دارد و آیا ما توانسته ایم یک درصد از تولید محتوای فضای مجازی را داشته باشیم و آیا داده های لازم وجود دارد ؟
او با اشاره به چگونگی تامین این نیازها، گفت:  باید نیازهای مردم به صورت سرویس داده ها در این فضا تامین شود و روی همین شبکه و بستر بتوانند اطلاعات خوب و مفید را دریافت کنند و باعث سهولت زندگی، کاهش هزینه  زمان  شود که این مسئله تحت عنوان تولید محتوا مد نظر ما در برنامه ها قرار دارد.