همکاری مایکروسافت با رژیم صهیونیستی

همکاری مایکروسافت با رژیم صهیونیستی
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵

شرکت‌های مایکروسافت و کوالکام قرار است به پشتیبانی از یک شرکت فعال در زمینه امنیت سایبری متعلق به اسرائیل بپردازند.

به گزارش گرداب، واحد سرمایه‌گذاری بین‌المللی مایکروسافت و کوالکام (Qualcomm) (شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی آمریکا) اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت تیم 8 کردند. تیم 8 یک گروه فعال در زمینه امنیت سایبری است که بر روی شرکت‌های امنیت سایبر در رژیم صهیونیستی تمرکز دارد. این گروه مانند یک اندیشکده‌ی سایبر عمل می‌کند و درصدد ساخت و رسیدن به رهبری شرکت‌های امنیت سایبری است. این گروه به دنبال به واقعیت رساندن آرزوهای این رژیم مبنی بر رهبری سایبری در جهان است.
همچنین شرکت تیم 8 همکاری‌های استراتژیکی را با شرکت سیتی (Citi) آغاز کرده و اعلام شد شرکت سیتی برای توسعه محصولات تیم 8 اقدام به سرمایه‌گذاری با مبلغی بیش از 92 میلیون دلار کرده است.
سیتی‌، (Citi) شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی است که واحد اصلی آن، در منهتن شهر نیویورک، قرار دارد.
شرکت تیم 8 سرمایه‌گذاران دیگری نیز دارد به‌عنوان‌مثال: شرکت‌هایی چون سیسکو، AT&T، Accenture، نوکیا، Temasek متعلق به سنگاپور، Mitsui وابسته به ژاپن، LLC، گوگل و تلاش رئیس هیئت آن در واحد نوآوری (اریک اشمیت) با تیم 8 همکاری دارند.
یورام یاکو وی، رئیس واحد توسعه مایکروسافت در اسرائیل گفت: «در حدود دو یا سه سال پیش که تعداد حملات سایبری 20 هزار حمله در هفته بوده اما در حال حاضر این رقم به 600 تا 700 هزار حمله افزایش‌یافته است.»
اسرائیل در حال حاضر فقط 20 درصد از سرمایه‌گذاری‌های جهانی را دریافت کرده است و نیاز دارد تا در زمینه امنیت سایبری رشد بیشتری کند و این رشد به معنای توانایی رقابت با شرکت‌های مختلف در همه بخش‌های امنیت سایبری است.
 
ناداو زفریر، فرمانده سابق ارتش اسرائیل واحد 8200 و مدیر اجرایی شرکت تیم 8 گفت: «شرکت‌های زیادی در زمینه امنیت سایبری تأسیس‌شده اما این شرکت‌ها نتوانستند به نتیجه نهایی دست یابند.»
وی افزود، «به توانایی‌های تیم 8 در زمینه طراحی و تأسیس شرکت‌های نوپا باور دارد. همچنین تیم 8 تأیید کرد که مایکروسافت از ژانویه سال 2016 در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.»
او گفت: «انتظار سرمایه‌گذاران ما ساخت شرکتی است که در تمامی بخش‌ها متکی به توانایی درونی خود و مستقل ازهر جهتی است. اسرائیل توانایی تأسیس صنایع ای با تکنولوژی بالا، با بهره‌گیری از مهارت‌های کارمندان آموزش‌دیده خود در بخش‌های نظامی و اطلاعاتی را دارا است. معافیت‌های مالیاتی و بودجه دولت در زمینه راه‌اندازی شرکت‌های نوپا، باعث تشویق کارآفرینان خارجی و جذب آنان شده است.»
وی ادامه داد، «در سال 2014 تعداد 180 نفر از اسرائیل ایالات‌متحده، بریتانیا و سنگاپور را استخدام کرده است و قصد دارد بیش از 100 نفر دیگر نیز استخدام نماید.»
ناداو زفریر، مدیر اجرایی شرکت تیم 8 گفت: «این گروه اقدام به تأسیس دو شرکت که در زمینه شبکه‌های موهوم فعالیت دارند، کرده ‌است. این دو شرکت با استفاده از فناوری فریب نسبت به تشخیص حملات سایبری اقدام می‌کنند. در حال حاضر این شبکه موهوم در بانک‌ها و در کلیه زیرساخت‌های حیاتی مثل شرکت‌های فعال در زمینه نفت و گاز فعال‌شده است.»
درنهایت افزود، «جزئیات این دو شرکت در سال 2017 بیشتر رونمایی خواهد شد.»