افزایش سرمایه گذاری اسرائیل بروی بلاک چین

افزایش سرمایه گذاری اسرائیل بروی بلاک چین
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵

سرمایه‌گذار اسرائیلی می‌گوید تا ده سال آینده، بیش از 500 استارت‌آپ در زمینه بلاک‌چین در اسرائیل فعال خواهند بود.

به گزارش گرداب، شرکت فلور (The Floor)، یک شرکت شتاب‌دهنده مالی است که در ارتباط دهی استارت‌آپ های اسرائیلی با مؤسسات مالی بین‌المللی فعالیت می‌کند. این شرکت، در ساختمان بازار سهام تل‌آویو قرار دارد. به‌تازگی، غول‌های سرمایه‌گذاری با مویسس کوهن (Moises cohen)، بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره این شرکت دیدار کردند تا در زمینه چالش‌ها و موقعیت‌های پیش روی شرکت‌های مالی اسرائیلی اطلاعات کسب کنند.
به ادعای شرکت فلور، این شرکت در شش ماه گذشته میزبان نمایندگان بیش از یک‌صد نفر از نمایندگان سیاسی و تجاری دنیا بوده است. مهم‌ترین این میهمانان، مدیرانی از اروپا، آسیا و به‌ویژه بانک‌های چینی، سرمایه‌گذاران برتر بازارهای سهام بین‌المللی و شهرداران تورنتو و میلان، وزرای بازرگانی و تجارت کشورهای مختلف و حتی نخست‌وزیر لوکزامبورگ بوده است. همه آن‌ها به فلور آمدند تا ببینند مدل کاری را در رژیم صهیونیستی به چه ترتیب است و چگونه می‌توانند از مدل فلور به نفع خود استفاده کنند. ذکر این نکته نیز لازم است که لوکزامبورگ، ثروتمندترین کشور جهان، محل دفتر مرکزی بسیاری از بانک‌های بزرگ بین‌المللی و بهشت سرمایه‌گذاران و بانکداران ثروتمند است.
اهداف شرکت فلور و همکاران بین‌المللی‌اش، بهره‌برداری و توسعه 5% برتر استارت‌آپ های مالی اسرائیلی است و تاکنون گزارش‌هایی از موفقت خای خود در این زمینه منتشر کرده‌اند. فلور در این زمینه چنان موفق بوده است که حتی استارت‌آپ هایی از لندن نیز از آن برای دسترسی به بانک‌های مالی کمک گرفته‌اند. کوهن می‌گوید یکی از زمینه‌هایی که در رژیم صهیونیستی بسیار کم موردتوجه واقع‌شده است، فناوری بلاک‌چین است. به نظر او شرکت‌های امنیت سایبری تمامی افراد متخصص در زمینه رمزنگاری را جذب می‌کنند و لذا فناوری بلاک‌چین مورد غفلت واقع‌شده و به‌اندازه‌ای که باید رشد و پیشرفت نداشته است. به همین دلیل تنها حدود 35 شرکت استارت‌آپ در زمینه بلاک‌چین در سرزمین‌های اشغالی فعال است که اکثراً به مباحث مالی مرتبط نیستند. بااین‌وجود، کوهن معتقد است که همان‌گونه که اینترنت دنیا را در سال‌های دهه 90 میلادی متحول کرد، بلاک‌چین نیز از چنین قابلیتی برخوردار است. به‌محض اینکه بلاک‌چین به‌درستی شناخته شود، تحول بزرگ و سریعی از دنیای سایبر به دنیای بلاک‌چین را شاهد خواهیم بود.
کوهن می‌گوید: «در حال حاضر حدود 500 شرکت استارت‌آپ در زمینه سایبری در اسرائیل فعال هستند. در ده سال آینده، شما شاهد 500 شرکت بلاک‌چین در اسرائیل خواهید بود»