کاهش ضریب امنیت واتس اپ نسبت به گذشته

کاهش ضریب امنیت واتس اپ نسبت به گذشته
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵

کارشناسان امنیتی خبر دادند که امکان نفوذ به پیام های رمزشده در واتس اپ بالا رفته است.

به گزارش گرداب،شیوه رمزگذاری انتها به انتها  (end-to-end) از  جمله ویژگی‌های مهم اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می باشد.

در این روش از رمزگذاری به کاربران اطمینان می‌دهد که امکان نفوذ، جاسوسی و خواندن پیام‌های آنها توسط دیگران، از جمله سازندگان این سرویس‌ها یا هکرها و سرویس‌های اطلاعاتی و دولت‌ها ناممکن خواهد بود. 

بنابر اخبار منتشر شده به تازگی ضعف امنیتی در نرم افزار پیام رسان واتس اپ با نام" backdoor"به وجود آمده است که توسط آن نفوذ به پیام های رمزگذاری شده به راحتی انجام می شود و وجود این حفره هشداری برای دولت هاست چرا که می‌تواند جاسوسی دولت‌ها از کاربران را تسهیل کند.

می توان گفت ضعف به وجود آمده از پروتکل رمزگذاری واتس‌اپ می باشد و به گفته متخصصان امنیت می‌تواند "تهدیدی عظیم برای آزادی بیان" باشد.

بر اساس مطلبی که در  روزنامه گاردین منتشر شد ،"ادعاهای فیس‌بوک، کمپانی مالک واتس‌اپ، مبنی بر این‌که نفوذ به پیام‌های کاربران در این اپلیکیشن حتی برای این کمپانی و کارمندانش هم ناممکن است" نادرست می باشد.
تحلیلگران امنیت  عنوان کرده اند که  نرم افزار پیام رسان  واتس‌اپ، امنیت و رمزگذاری سراسری خود را به عنوان مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن مطرح کرده که با کشف این حفره امنیتی باید تجدید نظری به کارکرد خود داشته باشند.