Gerdab.IR | گرداب

توسط رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا؛

فرمان‌تشکیل‌قرارگاه سایبری‌ارتش‌آمریکا‌صادر شد

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹

"رابرت گیتس" وزیر دفاع آمریکا طی نامه‌ای رسمی به فرماندهی قرارگاه استراتژیک این کشور دستور داد تا قرارگاه سایبری آمریکا را به منظور عملیات‌های سایبری نظامی همه جانبه تأسیس کنند.

به گزارش گرداب، فرماندهی سایبری ایالات متحده آمریکا موسوم به سایبرکام (CYBERCOM) در ژوئن 2009 تصویب شد و 11 ماه پس از آن تاریخ به مرحله‌ای رسید که پنتاگون آن را قابلیت اولیه انجام عملیات می‌نامد. ارتش آمریکا با دارا بودن شبکه‌های رایانه‌ای پیشرفته و گروه‌های نظامی متخصص در همه حوزه‌های سایبری، اولین فرماندهی سایبری را تاسیس کرده است.

متن زیر ترجمه سند وزارت دفاع آمریکا در مورد تشکیل این فرماندهی است:

وزیر دفاع در 23 ژوئن 2009، به فرماندهی قرارگاه استراتژیک آمریکا (USSTRACOM) دستور داد تا قرارگاه سایبری آمریکا را تأسیس کند.

-نام رسمی قرارگاه: قرارگاه سایبری آمریکا
-فرمانده: ژنرال کیث الکساندر
-مأموریت: قرارگاه سایبری، وظیفه برنامه‌ریزی،‌ هماهنگ‌سازی، ادغام، همگام‌سازی و انجام فعالیت‌هایی خاص را بر عهده دارد تا: عملیات‌ها و دفاع شبکه‌های اطلاعاتی ویژه وزارت دفاع را هدایت کرده و پس از برنامه‌ریزی، مقدمات لازم را آماده سازد تا عملیات‌های سایبری نظامی همه جانبه را به منظور توانمندسازی نیروهای آمریکایی در تمام حوزه‌ها به انجام رساند، آزادی عمل نیروهای آمریکایی و متحدین این کشور را در فضای سایبری تضمین نموده و متقابلا دشمن را از این توانایی محروم کند.

-حوزه فعالیت: قرارگاه سایبری بر عملیات‌های سایبری وزارت دفاع متمرکز بوده و فعالیت‌های مربوطه را هماهنگ‌سازی، ‌ادغام، همگام‌سازی و اجراء خواهد نمود تا: دفاع و حفاظت روزمره از شبکه‌های اطلاعاتی وزارت دفاع را هدایت کند؛ عملیات‌های وزارت دفاع برای پشتیبانی از مأموریت‌های نظامی را هماهنگ کند؛ دفاع و حفاظت از شبکه‌های اطلاعاتی ویژه وزارت دفاع را هدایت کند و پس از برنامه‌ریزی، مقدمات لازم برای انجام عملیات‌های سایبری نظامی همه‌جانبه را فراهم آورد.

قرارگاه سایبری فرماندهی، عملیات‌های سایبری را به شکل متمرکز درخواهد آورد، توانمندی‌های وزارت دفاع را در حوزه فضای سایبری تقویت کرده و تخصص سایبری وزارت دفاع را یکپارچه و توسعه خواهد داد. بدین ترتیب، قرارگاه سایبری توانایی‌های وزارت دفاع را تقویت خواهد نمود تا حضور شبکه‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی سریع و قابل اعتماد را تضمین کند، با تهدیدهای موجود در فضای سایبری مقابله و دسترسی به فضای سایبری را تضمین کند.

قرارگاه سایبری می‌تواند از توانمندی‌های نیروهای نظامی نیز پشتیبانی کند تا آنها بتوانند با اطمینان عملیات‌هایی سریع و تأثیرگذار انجام دهند و همچنین از اخلال، دستکاری و حمله به سیستم‌های فرماندهی و کنترلی و نیز فضای سایبری که پشتیبانی پلت‌فرم‌های سیستم‌های تسلیحاتی را برعهده دارد، جلوگیری کنند.

-سازمان: قرارگاه سایبری یکی از زیرمجموعه‌های قرارگاه استراتژیک آمریکا است. عناصر تشکیل دهنده این قرارگاه عبارتند از: قرارگاه سایبری نیرهای نظامی (ARFORCYBER)؛‌ نیروی هوایی بیست‌و‌چهارم ارتش آمریکا؛ قرارگاه سایبری ناوگان دریایی (FLTCYBERCOM) و قرارگاه سایبری نیروی تفنگداران دریایی (MARFORCYBER)

-مهر: عقاب، یا نماد ملی آمریکا، به خاطر بینایی قوی که می‌تواند در تاریکی‌ها رسوخ کرده و همیشه هوشیار مانده و از ما محافظت کند، مورد احترام است.

تماس: قرارگاه استراتژیک آمریکا

منبع: مشرق