شش کشور در معرض بیشترین حملات سایبری

شش کشور در معرض بیشترین حملات سایبری
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵

کسب‌وکار حملات سایبری با گذر زمان به رشد خود ادامه می‌دهد و برخی کشورها بیش از دیگران در معرض حمله قرار می‌گیرند.

به گزارش گرداب، پیش‌بینی می‌شود که در سال 2017، هر روز میلیون‌ها حمله سایبری رخ دهد. در ادامه، شش کشور را که به ادعای برخی کارشناسان در معرض بیشترین حملات سایبری هستند معرفی می‌کنیم. امریکا با آن که هدفی بزرگ برای حملات سایبری محسوب می‌شود، اما در بین سه رتبه اول قرار ندارد.
 
 
اکثر افراد لزوما ارتباطی میان بزریل و حملات سایبری نمی‌بینند، چرا که به نظر می‌رسد این کار منفعت مالی چندانی در بر نداشته باشد. اقتصاد برزیل چند سالی است که با مشکلات دست‌وپنجه نرم می‌کند و این کشور در بین پنجاه کشوری که اینترنت ضریب نفوذ بالایی در آنها دارد، جایگاهی ندارد؛ اما روشن است که این منطقه این روزها جذابیت زیادی برای مجرمان سایبری پیدا کرده است.
 
این روزها، آشوب داخلی تنها مشکل اصلی ترکیه نیست، بلکه حملات سایبری متعدد که معلوم نیست با چه هدفی صورت می‌گیرند هم ترکیه را با مشکل روبرو ساخته است. سانسور حاکم بر فضای کشور، بسیاری از شهروندان ترک را عصبانی کرده است اما این نمی‌تواند دلیل حملات سایبری مکرر باشد. سه سال است که حملات سایبری به بزرگ‌ترین شرکت عرضه عمومی ترکیه موجب وقفه در ارائه خدمات این شرکت گردیده است.
 
بر خلاف تصور اکثر مردم، امریکا در رتبه چهارم حملات سایبری قرار دارد. بسیاری از حملات سایبری به امریکا، بخش‌های روزمره زیرساخت‌های ملی را هدف می‌گیرد. در سال 2016، حملات معدودی به صدر خبرها راه یافت که نشت سوابق رای‌دهندگان، حمله بدافزاری به شرکت وندی (Wendy)، هک یاهو، لینکدین و دراپ باکس از آن جمله بود.
 
هند یکی از بازارهای نوظهور است و عجیب نیست که شاهد افزایش حملات سایبری در این کشور باشیم. در سال 2016، یک حمله سایبری بزرگ به هند موجب ضربه خوردن میلیون‌ها کارت اعتباری شد. به علاوه، گزارش امنیت سایبری ملی نشان داد که چگونه تقریبا 41 درصد شرکت‌های محلی گرفتار نشت اطلاعات شده‌اند. با حرکت نامطمئن هند به سمت دیجیتالی شدن، پیش‌بینی می‌شود آمار حملات افزایش یابد.
 
زمانی که صحبت از امنیت سایبری در میان باشد، مسائل برای فیلیپین چندان مثبت جلوه نمی‌کند. برآوردها نشان می‌دهد که طی شش سال گذشته، آسیب‌پذیری زیرساخت‌های فیلیپین در برابر حملات سایبری دو برابر شده است. این آسیب‌پذیری به معنای خوشامدگویی به هکرهاست و فیلیپین را به هدف بالقوه باندهای جرم و جنایت آنلاین تبدیل می‌کند. اقتصاد محلی فیلیپین به شدت بر تعامل مبتنی بر اینترنت متکی است که به نوبه خود، درها را برای هر گونه حمله سایبری باز می‌کند.
 
اوایل سال 2017 مشخص شد که حملات سایبری در اندونزی افزایش نگران‌کننده‌ای یافته است. تعداد حملات سایبری به اندونزی، در سال‌های 2014 و 2015، رشد 33 درصدی داشت و تنها زمان کوتاهی لازم بود تا اوضاع از کنترل خارج شود. بسیاری از این تهدیدات، وب سایت‌های تجارت الکترونیک اندونزی را هدف می‌گیرند. به نظر می‌رسد اندونزی تاکنون دفاع سایبری منسجمی پیش‌بینی نکرده است.