نگرانی مقامات کره جنوبی از حملات DDoS

نگرانی مقامات کره جنوبی از حملات DDoS
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

گزارشات رسیده از مقامات کره جنوبی حاکی از امکان حملات اختلال سرویس توزیع‌شده در آستانه انتخابات کره جنوبی است.

به گزارش گرداب، مقامات کره جنوبی نسبت به افزایش حملات سایبری خصمانه از سوی همسایه شمالی خود یعنی کره شمالی احساس نگرانی می‌کنند. اطلاعات به‌دست‌آمده حاکی از آن است که احتمال حملات از طریق اینترنت اشیاء به وزارتخانه‌های کره جنوبی وجود دارد.
این گزارش توسط آژانس امنیت و اینترنت کره جنوبی (KISA) نوشته‌شده است و در آن هشدارهایی نسبت به وقوع حملات اختلال سرویس توزیع‌شده (DDoS) پیش از فرارسیدن زمان انتخابات ارائه می‌نماید.
به ادعای آژانس امنیت و اینترنت کره جنوبی، این حملات به‌طور گسترده صورت می‌گیرد و از طریق ایجاد ناامنی در اینترنت اشیاء به وزارتخانه‌های دولتی، زیرساخت‌های ملی و نهادهای اجتماعی نفوذ می‌کند.
جان کی سوو (Jeon Kil-soo) از آژانس امنیت و اینترنت کره جنوبی به خبرنگاران گفت: «این احتمال وجود دارد که حملات بزرگ DDoS با استفاده از اینترنت اشیاء از داخل یا خارج از کشور صورت گیرد».
کی سوو افزود: «ممکن است این نوع از حملات علیه کاندیداهای ریاست جمهوری صورت بپذیرد».
رئیس‌جمهور فعلی کره جنوبی، پارک گیون هه (Park Geun-hye) در حال حاضر با پیشنهادی مواجه شده است که اگر توسط دادگاه قانون اساسی کره جنوبی تصویب شود، آن‌ها می‌توانند درصورتی‌که انتخابات موردحمله قرار گیرد انتخابات دیگری را برگزار کنند. انتظار می‌رود این تصمیم‌گیری طی دو ماه آینده تصویب و عملی شود.
طی گزارش آژانس امنیت و اینترنت کره جنوبی، بهره‌برداری از این قانون برای مقابله با تهدیدات کره شمالی مناسب است.
کره جنوبی تنها کشوری نیست که خود را در مقابل دخالت‌های سایبری در انتخابات پیش رو آماده می‌کند. باتجربه‌ای که درباره اتهام حمله سایبری روسیه به انتخابات آمریکا وجود دارد، مقامات بلندمرتبه دولت آلمان، فرانسه و دیگر کشورها نیز از چنین تهدیداتی ابراز نگرانی و ترس کرده‌اند.
برخی به عوامل کره شمالی در دزدی‌های پشت پرده در بانک مرکزی بنگلادش مشکوک هستند. در اوایل سال 2016، هکرها اقدام به سرقت مبلغ 81 میلیون دلار (65 میلیون پوند)، از طریق جعل هویت کرده‌اند. این پول به‌صورت غیرقانونی به خزانه سریلانکا و فیلیپین منتقل‌شده بود که بعضی افراد معتقدند کره شمالی در این سرقت دست داشته است.
این‌گونه اتفاقات در طول تاریخ بسیار رخ‌داده و در حال حاضر کره جنوبی با نوع جدید از آن روبه‌رو است. کره شمالی و جنوبی از اواسط قرن بیستم عملاً در جنگ هستند. در قالب جنگ سرد از سال 1950 تا 1953. این جنگ همیشه بین خانواده کیم جونگ (Kim Jong) در کره شمالی و رژیم لیبرال دموکرات کره جنوبی وجود داشته و در حال حاضر در عرصه سایبری است.
جیمز هور (James Hoare) از اعضای موسسه تحقیقاتی چتم هوس (Chatham House)، گفت: «این گزارش، غیرقطعی است و هیچ دلیل و مدرک مشخصی برای اثبات آن وجود ندارد».
وی افزود: «ادعای مختلفی درباره حملات سایبری کره شمالی نظیر نفوذ به فرودگاه اینچون و نظارت بر رفتار مردم در داخل فرودگاه وجود دارد، این دور از انتظار نیست که اگر بشنوید برخی اختلالات سایبری مخصوصاً در زمان بلند شدن و فرود هواپیما مربوط به دستگاه‌های تلفن همراه مسافران است».
وی افزود: «تمایلات تا حدودی نامشخص است اما در حداقل یک مورد، اطلاعاتی از کره شمالی منتشرشده است که به نظر می‌رسد آن‌ها، قصد دارند نوعی اختلال در برگزاری انتخابات کره جنوبی به وجود بیاورند».