دستور دولت آمریکا به گوگل برای انتشار اطلاعات کاربران غیرآمریکایی

دستور دولت آمریکا به گوگل برای انتشار اطلاعات کاربران غیرآمریکایی
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

در حالی که مایکروسافت با حکم دادگاه از افشای اطلاعات کاربران غیرآمریکایی خود که بر روی سرورهای دیگر کشورها ذخیره شده، معاف شد؛ شرایط برای گوگل به نحو دیگری رقم خورده است.

به گزارش گرداب، پلیس فدرال آمریکا اف بی آی در جریان تحقیقات خود در مورد کلاهبرداری های اینترنتی خواستار دسترسی به اطلاعات کاربران گوگل شده و بر اساس حکم یک قاضی در فیلادلفیا، گوگل موظف است اطلاعات ایمیل های کاربران غیرآمریکایی خود را که بر روی سرورهایی در خارج از این کشور ذخیره شده به پلیس ارائه کند.

نظر دادگاه مذکور این است که انتقال این پیام ها به داخل خاک آمریکا به معنای دست اندازی به اطلاعات کاربران غیرآمریکایی نیست، زیرا این کار خسارت معناداری به مالکان حساب های ایمیل وارد نمی کند و نقض حریم شخصی زمانی روی می دهد که محتوای این ایمیل ها در آمریکا به طور علنی افشا شوند.

گوگل می گوید با این حکم مخالف است. مدیران این شرکت با اشاره به پیروزی مایکروسافت در دادگاهی مشابه قصد دارند در برابر تصمیم مذکور تقاضای فرجام خواهی کنند. کارشناسان هشدار می دهند که این تصمیم به معنای نقض گسترده حریم شخصی و دست اندازی گسترده به اطلاعات کاربران جیمیل در خارج از آمریکاست و بهتر است آنان به استفاده از خدمات ایمیل غیرآمریکایی و محلی در داخل کشور خود روی آورند.