Gerdab.IR | گرداب

عمليات قلب سياه

تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۸۹

دولتمردان آمريكايي كه حدود يك دهه پيش با روياي بلندپروازانه و با آرزوي سلطه تضمين شده بر خاورميانه، آتش تنور 11 سپتامبر را برافروختند، مدت‌هاست كه با موج معكوس اين طرح مواجه هستند.

گرداب- تكاپو و جست وجو در اينترنت زماني شدت گرفت كه خبر جمع آوري كتاب "عمليات قلب سياه" نوشته سرهنگ "آنتوني شافر" كارمند سابق دستگاه اطلاعاتي آمريكا كه در رابطه با حادثه 11 سپتامبر نگارش يافته است، آشكار گرديد.

اخيراً برخي از وبلاگ‌هاي آمريكايي افشا كردند، تعدادي از كتاب فروشي‌هاي آمريكا فروش مخفيانه كتاب فوق را آغاز كرده‌اند، پس از آن بود كه هجوم شخصيت‌ها، گروه‌ها و نهادهاي سياسي و اجتماعي به منظور دسترسي به اين كتاب به شبكه‌هاي اجتماعي چون، فيس بوك، توئيتر و ماي‌اسپيس شروع شد.

 آنها درصدد بودند براي فرونشاندن آتش اشتياق‌شان با مراجعه به اينترنت بتوانند نسخه اي از اين كتاب را بيابند. اقدام پنتاگون در ممنوع کردن فروش اين كتاب و نيز دستور به جمع آوري آن آتش اشتياق دسترسي به آن را شعله‌ورتر ساخته است.

 پنتاگون پس از اطلاع از چاپ 10000 نسخه‌اي آن، 9500 نسخه از آن را امحا و با حذف برخي از مطالب، نسخه جديد را منتشر و روانه بازار كرد، اما در عين حال نتوانست جويندگان نسخه اصلي را از ادامه جست‌وجو باز بدارد. پنتاگون در توجيه اقدام خود وجود اطلاعات محرمانه در اين كتاب را مطرح كرده است.

آنتوني شافر كه اين روزها از مصاحبه با رسانه‌ها منع شده، مدعي است چند ماه پيش از حادثه 11 سپتامبر وي "محمد عطا" از رهبران عمليات انتحاري 11 سپتامبر را به عنوان فردي مشكوك در امر تروريسم شناسايي كرد و در گزارشي موضوع را به اطلاع مقامات آمريكايي رساند و پس از حادثه 11 سپتامبر هنگامي كه كميته حقيقت‌ياب نتايج تحقيقاتش را منتشر ساخت ذكري از گزارش وي به ميان نياورد.

 صدور ده‌ها گزارش، انجام مصاحبه و انتشار كتاب پس از حادثه 11 سپتامبر از سوي متخصصان و كارشناسان عرصه‌هاي مختلف كه همگي دلالت بر دست داشتن مقامات آمريكايي در اين حادثه دارد، مردم آمريكا را نسبت به دولتمردان‌شان بدبين كرده است تا آنجا كه به محض انتشار سند، گزارش و خبر درباره دخالت مقامات آمريكا در اين حادثه، فضاي عمومي آمريكا دستخوش تلاطم و ناآرامي نهاني مي‌شود.

 دولتمردان آمريكايي دخيل در حادثه 11 سپتامبر هنگام طراحي و تصميم‌گيري براي اجراي اين عمليات شيطاني و غيرانساني گمان نمي‌كردند افكار جهاني در برابر القاي كذبي كه آنها در سر مي‌پروراندند مقاومت كند و صاحب نظران حوزه‌هاي مختلف با دقت و وسواس جزئيات را مورد بررسي قرار دهند و از اين رهگذر دريچه‌اي بر روي حقيقت بگشايند. حال كه چنين است و مسئولان آمريكايي عاجزند تا افكار عمومي و محققان را از حقيقت‌يابي بازدارند، فشار و مراقبت اصلي را متوجه مسائلي ساختند كه مي‌تواند دخالت آنها در اين حادثه را تأييد و تقويت كند.

پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي سابق هنگامي كه آمريكايي‌ها يقين كردند روس‌ها توان رقابت با آمريكا را در تمامي عرصه‌ها از دست داده‌اند و همچون جسم محتضر فقط مي‌توانند نظاره‌گر بي خطر باشند، به جست‌وجوي راه‌هاي ايجاد تحول و دگرگوني بنيادي در خاورميانه قلب تپنده زمين روي آوردند. آنها نيك مي‌دانستند دست زدن به چنين اقدامي با مقاومت‌هاي مختلف مواجه خواهد شد، خواستند حركتي كنند تا از پيش، زمينه هر مقاومتي را از بين ببرند. حادثه 11 سپتامبر را طراحي كردند تا از ويرانه‌هاي برج‌هاي دوقلو سكويي براي پرش ويرانگر به خاورميانه بسازند. آنها زماني از سكوي بنا شده بر ويرانه‌هاي برج‌هاي دوقلو به سمت افغانستان به پرواز درآمدند كه اين سكو زودتر از آنچه به نظر مي‌آمد سست شد و تمام تار و پود اقدامات بعدي آمريكا در افغانستان و عراق را در بر گرفت و هنوز هم ادامه دارد.

دولتمردان آمريكايي كه حدود يك دهه پيش با روياي بلندپروازانه و با آرزوي سلطه تضمين شده بر خاورميانه، آتش تنور 11 سپتامبر را برافروختند، مدت‌هاست كه با موج معكوس و بي‌رحم در چهار ركن اين طرح يعني نفس حادثه 11 سپتامبر، اشغال افغانستان، اشغال عراق و هزينه سرسام آوري كه با تحميل بر هيئت شهروندان آمريكايي زندگي را براي آنها تلخ كرده مواجه هستند.

منبع: پایگاه تخصصی جنگ نرم