Gerdab.IR | گرداب

گلوبال ريسرچ:

آمريكا افشاكنندگان جنايات جنگي را به اعدام محكوم مي‌كند

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹

يك پايگاه خبري و تحليلي آمريكايي با اشاره به درخواست اعدام سناتور ميشيگان براي افشاي جنايات جنگي ارتش آمريكا در افغانستان نسبت به در نظر گرفتن حكم اعدام براي اين دسته از محققان ابراز نگراني كرد.

گرداب- به گزارش فارس، پايگاه خبري "گلوبال ريسرچ" (Global Research) در مقاله‌اي به قلم "پاول كريگ رابرتز" (Craig Roberts Paul) نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي و اقتصادي نوشت: بله من مي‌دانم. بسياري از خوانندگان سريعا مرا آگاه كردند، در غرب ديگر هيچ اخلاقياتي وجود ندارد اما با اين وجود چيزهاي بدتري هم وجود دارد.

هنوز اميدوارم كه به من اجازه داده شود نكته‌اي را ثابت كنم، اجازه داده شود بدانم كه ايالات متحده دو بمب هسته‌اي بر روي دو شهر ژاپن در "هيروشيما" و "ناكازاكي" فرو ريخته است و به همراه بريتانياي كبير "درسدن" و بسياري از شهرهاي ديگر آلمان را نيز تخريب كرد و طبق برخي شواهد تاريخي به جاي حمله به ارتش آلمان، شهروندان آلمان را قتل و عام كرد.

وي در ادامه مي‌نويسد: ژنرال "شرايدن" و ژنرال "شرمن" عليه سرخ پوستان آمريكايي مرتكب نسل‌كشي شدند، همان سياست‌هايي كه باعث شده است رژيم صهيونيستي مرتكب نسل كشي در فلسطين شود. سياست‌هايي كه يك مقام رسمي رژيم صهيونيستي آن را با سياست‌هاي نسل كشي قرن نوزدهم آمريكا عليه سرخپوست‌ها مقايسه كرده است و همان سياست‌هايي كه ايالات متحده را در اوايل قرن 21 مجاب برای حمله به عراق و افغانستان كرد و تعداد بي شماري از غير نظاميان را كشت.

وي تصريح مي‌كند: "توني بلر" نخست وزير سابق انگليس ارتش انگليس را به كمك ايالات متحده فرستاد همان كاري كه بسياري از كشورهاي ناتو انجام دادند كشورهايي كه خودشان را مرتكب جنايات بسيار در سرزميني ديدند كه هيچ نوع منافع ملي در آنجا نداشتند اما به خاطر آمريكا اين كار را كردند.

مجازات اعدام براي افشاكنندگان جنايات جنگي آمريكا
اين جزئيات را فقط به عنوان مثال گفتم وگرنه ليستي از اين اقدامات را مي‌توانم پشت سر هم رديف كنم. عليرغم اين ليست بلند بالاي وحشتناك، از هم گسيختگي‌هاي اخلاقي در غرب به جاهاي باريكي رسيده است. اكنون ايالات متحده زنداني‌ها را به طور عادي شكنجه مي‌كند و سخت‌گيري‌هاي غير قانوني را برخلاف حقوق بين‌المللي مرتكب مي‌شود.

اين تحليلگر با اشاره به سقوط گسترده اخلاقي غرب اضافه مي‌كند: يك نظرسنجي كه اخيرا صورت گرفته نشان مي‌دهد كه درصد آمريكايي‌هايي كه شكنجه را تاييد مي‌كنند افزايش يافته است. آمار آن خيلي بالا است و گرچه هنوز به اكثريت نرسيده است اما به نظر مي‌رسد كه اين مسئله در حال نزديك شدن به يك تراژدي است. سربازان آمريكايي هم از پوشش جنگ استفاده مي‌كنند تا مردم عادي را بكشند. اخيرا نيروهاي آمريكايي بعد از كشتن افغان‌ها اسكلت انگشتان و كاسه سر آن‌ها را براي سرگرمي جمع آوري مي‌كنند و از آن‌ها كلكسيون مي‌سازند!!

اين افشاگري‌ها توسط پروفسور "برادلي مانينگ" كه هزران مايل سربازان آمريكايي را با هلي‌كوپتر كنترل مي‌كرده صورت گرفته است. مانينگ به خاطر اينكه دولت آمريكا و ارتش، وجدان اخلاقي خود را لگدمال كرده‌اند و به خاطر گزارشي كه از اين اقدامات به مردم آمريكا ارائه كرد، بازداشت و زنداني شد.

"مايك روجرز" كه يك جمهوري‌خواه از ايالات ميشيگان و عضو كميته ضد ترور دولت است مسئول محاكمه مانينگ شد. طبق گزارش روجرز، مانينگ به خيانت محكوم شد. به عبارت ديگر طبق قانون اساسي او به آمريكا خيانت كرده است.
روجرز جمهوري‌خواه گفته است كه جنگ‌هاي آمريكا به خاطر همين فرهنگ فاش‌سازي و افشاگري تحليل رفته است و اين مشكل رو به رشد و جدي را مي‌توان با اعدام مانينگ متوقف كرد.

اين نويسنده آمريكايي مي‌افزايد: اگر روجرز نماينده ايالت ميشيگان است ما ديگر به اين ايالت نيازي نداريم! دولت ايالات متحده سرچشمه گستاخي امپرياليستي است و معتقد نيست هر اقدامي كه مرتكب مي‌شود پست و فرومايه باشد و به هيچ وجه نمي‌تواند جنايت جنگي باشد. يك ميليون عراقي كشته شدند، يك كشور ويرانه شد و چهار ميليون عراقي بي‌خانمان شدند، اين‌ها همه عادلانه بوده است چرا كه ابرقدرت آمريكا مورد تهديد قرار گرفته است و بايد خودش را از تسليحات كشتار جمعي كه هيچ‌گاه كشف نشد، محافظت كند.

وي ادامه مي‌دهد: دولت خوب مي‌دانست كه به اين خاطر در عراق نيست، پس تسليحات كشتار جمعي عراق هيچ تهديدي براي آمريكا نيست چون چنين چيزي اصلا وجود ندارد.

اين نويسنده با بيان اينكه آمريكا قوانيني را كه خودش وضع كرده است را هم رعايت نمي‌كند، مي‌نويسد: وقتي ديگر كشورها تلاش مي‌كنند قوانين بين‌المللي را كه آمريكا براي محاكمه آلماني‌هاي شكست خورده در جنگ جهاني دوم وضع كرده بود، اجرا كنند دولت آمريكا سخت تلاش كرد تا جلوي اين تلاش‌ها را بگيرد. يك سال پيش در 8 اكتبر سناي اسپانيا از آمريكا حمايت كرد و يك سري قوانين را محدود كرد تا به جنگ مشروعيت ببخشد و جنايات جنگي بوش، بلر، اوباما و گوردون براون را مخفي كند.

غرب و رژيم صهيونيستي و اين داستان‌هاي دهشتناك عمري 60 ساله دارند. علاوه بر آن اگر شما هر يك از آن‌ها را خطاب قرار دهيد شما يك ضد يهودي قلمداد مي‌شويد اما من آن‌ها را خطاب قرار مي‌دهم تا اثبات كنم كه من ضد آمريكايي، ضد يهودي يا ضد ناتو نيستم بلكه به طور ساده فقط با جنايات جنگي آن‌ها مخالف هستم. اين مسئله متمايز از گزارش "گلدستون" كه گزارشي پيرامون جنايات جنگي رژيم صهيونيستي در نوار غزه بود، هست.

گلدستون به خاطر تلاش‌هايش به يك يهودي از خود متنفر، متهم شد و كنگره آمريكا تحت فشار لابي صهيونيستي گزارش گلدستون را ناديده گرفت.
همان‌طور كه مقامات رژيم صهيونيستي گفتند ما در مورد فلسطين همان كارهايي را كرديم كه آمريكا عليه سرخپوست‌ها كرده بود.

وي در ادامه مقاله خود مي‌نويسد: ارتش رژيم صهيونيستي از سربازان زن فقط جلوي دوربين‌هاي ويدئويي استفاده مي‌كند اما فلسطيني‌ها توسط مسلسل‌هايي كه از راه دور و از داخل برج‌ها كنترل مي‌شوند، كشته مي‌شدند، فلسطيني‌هايي كه فقط براي محافظت از زمين‌های 1500 متری‌شان، آمده بودند. در فيلم‌هاي ويدئويي هيچ نشانه‌اي وجود ندارد كه زنان اسرائيلي براي جوانان و افراد مسني كه براي محافظت از زمين‌هايشان آمده بودند با سلاح مزاحمت ايجاد كرده‌اند.

تراژدي سقوط اخلاق در آمريكا
وي در ادامه مقاله خود كه پايگاه خبري گلوبال ريسرچ آن را منتشر كرده است، مي‌نويسد: افسوس كه سقوط اخلاقيات در غرب بسيار گسترده است. در بعضي از مسابقات ورزشي رويكرد "برد به هر قيمتي" كه طي آن براي برد، ستاره‌هاي تيم مقابل را زخمي و مصدوم و از ميدان خارج مي‌كنند، استفاده مي‌شود تا با آن تيم مقابله كنند. بگذاريد براي بررسي اين مسئله نگاهي به مسابقات فرمول 1 بيندازيم، جايي كه سرعت 200 مايل بر ساعت يك سرعت عادي تلقي مي‌شود.
پيش از سال 1988 يعني 22 سال پيش، يك راننده فرمول به خاطر اشتباه در شرايط خطرناكي قرار گرفت اما قهرمان جهان جك استوارت جان راننده را در حين مسابقه نجات داد.

اما نسبت به سال 1988 همه چيز تغيير كرده است. آيرتون سنا يكي از رانندگان طراز اول به يك راننده ديگر به نام آلاين پروست برخورد كرد و او را از پيست خارج كرد و او را با سرعت 190 مايل بر ساعت به ديواره پيست كوباند. طبق گزارش هفته نامه اتومبيل‌راني در آگوست 2010 چنين حركتي تاكنون سابقه نداشته است. مقامات مسابقات، آيرتون سنا را جريمه نكردند و اين عامل يك تغيير رويه در مسابقات ايجاد كرد و آنچه كه استرلينگ ماس راننده مشهور فرمول آن را "رانندگي كثيف" ناميده است تبديل به يك رويه شد.

نايجل ريبوك در هفته نامه اتومبيل‌راني طي گزارشي مي‌نويسد كه در مسابقات قهرماني جهان در سال 1996 دامون هيل گفته است كه تاكتيك "برد به هر قيمتي" كه توسط سنا اتخاذ شده بود سرآغاز تغييرات اساسي در اخلاق ورزشي بود و رانندگان شروع كردند به استفاده از چنين تاكتيك‌هايي.

دامون هيل مي‌گويد: ديدگاهي كه پدر وي و افرادي مثل او به كار مي‌برند سريعا بايد كنار گذاشته شود چون او معتقد است كه هيچ جريمه‌اي براي كسي كه سعي مي‌كند شما را حذف كند تا برنده شود نمي‌توان در نظر گرفت.
در اوضاع و احوال اخلاقيات امروز غرب كوباندن يك راننده با استعداد با سرعت 200 مايل بر ساعت به ديوار پيست فقط قسمتي از نقشه برد است.

هفته‌نامه اتومبيل‌راني در گزارشي مي‌نويسد: مايكل شوماخر متولد 1969 و دارنده 7 عنوان قهرماني رالي در اول آگوست در مسابقات "گرند پريكس مجارستان" براي اينكه از روبينز باريچلو هم تيمي سابق خود در تيم فراري جلو بزند او را به ديواره پيست كوباند. در برابر حركتي كه به نوعي قتل عمد محسوب مي‌شود، شوماخر گفت كه اين "فرمول يك" است همه مي‌دانند كه من به هيچ قيمتي از آن نمي‌گذرم.

وي در ادامه اضافه مي‌كند: پليس آمريكا تغيير شكل داده است و بعضي آمريكايي‌ها به طور ساده لوحانه‌اي حقوق و نظم آن‌ها را باور كردند. پليس آمريكا رويكرد نظامي گرايانه‌اي را براي مبارزه با افراط گرايان و تروريست‌ها اتخاذ كرده است.
پليس به بچه‌هاي 6 ساله دستبند آهني مي‌زند و آن‌ها را به زندان مي‌اندازد كه نمونه‌هاي آن در اينترنت زياد است.
هر كسي مي‌تواند در سايت گوگل هزاران نمونه از اين مورد را مشاهده كند.

يكي از صدها نمونه آن در يكي دو سال اخير و اقدامات وحشيانه پليس عليه شهروندان شكستن بيني يك پيرمرد 84 ساله است كه به بكسل شدن ماشينش توسط پليس اعتراض مي‌كرد. پليس اين پيرمرد را زير مشت و لگد مي‌گيرد و دماغش را مي‌شكند. واحد پليس اورلاندوي فلوريدا در توجيه اين اقدام گفت كه پيرمرد پليس را تهديد به مرگ كرده است چون‌كه پيرمرد مشت‌هايش را گره كرده بود!

وي در انتهاي مقاله مي‌نويسد: آمريكايي‌ها اولين كساني هستند كه مستقيما به جهنم مي‌روند در حالي كه آن‌ها فكر مي‌كنند تفكرشان جهاني است. آمريكايي‌ها اسرائيلي‌ها را به عنوان مردم برگزيده خدا مي‌دانند. آمريكايي‌ها خودشان را مردم ضروري بر روي كره زمين مي‌دانند.