Gerdab.IR | گرداب

واشنگتن پست فاش کرد:

سيا، موساد و پنتاگون در پس کودتاي نافرجام اخير اکوادور

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹

در بررسي‌هاي واشنگتن پست نه تنها دخالت سازمانهاي سيا و پنتاگون بلکه حضور سازمان جاسوسي اسرائيلي موساد نيز در کودتاي اکوادور برملا شده است.

واشنگتن پست از دسيسه‌هاي پنهان سازمانهاي سيا، موساد و پنتاگون در پس کودتاي نافرجام اخير اکوادور براي سرنگوني دولت رافائل کوريا پرده برداشت.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه واشنگتن پست، در بررسي‌هاي واشنگتن پست نه تنها دخالت سازمانهاي سيا و پنتاگون بلکه حضور سازمان جاسوسي اسرائيلي موساد نيز در کودتاي اکوادور برملا شده است.

دولت اوباما که از اقدامات ضد آمريکايي کوريا دل خوشي نداشت، جنگ سختي را با وي آغاز کرد که نهايتا به کودتايي نافرجام انجاميد.

در اين ميان پنتاگون و سيا سعي کردند با تامين مالي احزاب سياسي مخالف و ساير اپوزوسيون‌ها توسط بنياد اهداي دموکراسي (AED) سقوط دولت کوريا را تسريع کنند.

از سوي ديگر موساد نيز سعي کرد به کودتاچيان کمک کند، اين سازمان مسئوليت اصلي جاسوسي حزب کوريا را برعهده داشت.

کوريا نيز همچون هوگوچاوز مخالفان اصلي دولت اوباما محسوب مي‌شود او در اجلاس فوق العاده آمريکاي لاتين در آرژانتين اعلام کرده بود: «امريکا در پس اتفاقات اخير اکوادور است.» چاوز در اين نشست گفته بود يانکی‌هاي افراطي اکنون مي‌کوشند تا از طريق اسلحه و خشونت کنترل قاره را به دست گيرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران