عربستان؛ جولانگاه شرکت‌های امنیت سایبری غرب

عربستان؛ جولانگاه شرکت‌های امنیت سایبری غرب
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

عربستان سعودی؛ با تاکید فراوان بر تهدیدات سایبری، این موضوع را چالشی در سطح امنیت ملی این کشور، توصیف کرده است.

به گزارش گرداب، عربستان سعودی، اخیراً، به مناسبت دستیابی به رتبه‌ی شانزدهم اقتصاد جهانی، اهتمام ویژه‌ی خود را نسبت به ادامه‌ی روند توسعه‌ی پایدار، از طریق تنوع‌گرایی اقتصادی و انتقال فناوری، اعلام کرد.
همزمان با رشد استفاده از تکنولوژی، مخاطرات ناشی از تهدیدات سایبری نیز، از سوی هکرها، نیروهای نفوذی داخلی و دولت‌های خارجی، به اوج خود رسیده است. در نتیجه، تقویت امنیت سایبری زیرساخت‌ها، ارتقای استانداردها، اشتراک‌گذاری داده‌های حیاتی و آموزش صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها، به یکی از اولویت‌های کلیدی دولت عربستان سعودی بدل شده است.
وزارت کشور عربستان، اعلام کرد؛ مرکز امنیت سایبری این کشور، با همکاری شرکت برگزارکننده‌ی نشست‌های تخصصی، ناصبه (Naseba)، برای برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی سالانه امنیت سایبری در تاریخ 27 و 28 فوریه، در حال برنامه‌ریزی است.
این نشست، بزرگ‌ترین تجمع متخصصان امنیت سایبری، در عربستان سعودی است؛ که بیش از 600 نفر از افراد برجسته، مدیران اجرائی، فناوری اطلاعات، مقامات امنیتی و جامعه‌ی دانشگاهیان را شامل می‌شود.
شرکت‌ها و مؤسساتی از جمله STC، TCC، ریتیون (Raytheon)، سکیوریتی مترز (SecurityMatterz)، کسپرسکی (Kaspersky)، فیش‌می (PhishMe)، دارک‌تریس (Darktrace)، پالوآلتو (Paloalto)، سیمنتک (Symantec) و... نیز، با تعهد کامل، نسبت به حمایت از شبکه‌ها و تأمین امنیت عربستان سعودی، دیدارهایی با حاضران در این نشست، خواهند داشت.
نیکولاس واتسون، مدیرعامل شرکت ناصبه، معتقد است که تبادل مؤثر اطلاعات، بین صنایع، در کاهش تهدیدات و حملات سایبری نقش بسیار مهمی، دارد. اجلاس یادشده، با تأکید فراوان بر این موضوع، تسهیل معاملات، مشارکت بین ذینفعان کلیدی و ارائه‌دهندگان خدمات را دستور کار خود، قرار داده است.