Gerdab.IR | گرداب

فارين پاليسي:

اوباما براي دست دادن با ايران اول خون روي دستش را بشويد

تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹

اوباما همچنان ادعا مي‌كند مايل است دستش را به سوي دولت ايران دراز كند به نظر مي‌رسد، او فراموش كرده است ابتدا خون روي دستش را بشويد.

نشريه آمريكايي فارين پاليسي با اشاره به سياست دوگانه آمريكا در زمينه حقوق بشر از اقدام اخير كاخ سفيد در تحريم 8 مقام ايراني انتقاد كرد.

به گزارش گرداب به نقل از کیهان، فارين پاليسي  در مقاله‌اش به جنايات و شكنجه‌هاي زندانيان دربند آمريكا اشاره كرد و نوشت: ظاهراً تاريخ معاصر خود آمريكا در زمينه تجاوز و اشغال دو كشور خارجي، آدم ربايي، بازداشت نامحدود و بدون اتهام و شكنجه جسمي و روحي هزاران نفر از جمله در مكان‌هايي مانند گوانتانامو، بگرام و ابوغريب با ادعاهاي آمريكا و جنگ رواني و تبليغاتي جاري واشنگتن بر ضد ايران بي ارتباط است.

زندانياني كه آمريكا در افغانستان و گوانتانامو نگهداري مي‌كند افزون بر آنكه با زنجير از سقف آويزان مي‌شوند و به دست و پايشان غل و زنجير زده مي‌شود، چنانچه خون دست و پايشان بند مي‌آيد لخت و با پاكتي روي سرشان چند روز بي خواب نگهداري مي‌شوند و با كتك زدن، آنها را از خوابيدن محروم مي‌كنند و در بازجويي‌هايشان گاهي آنها را آنقدر شكنجه مي‌كنند كه مي‌ميرند. از پانزده سرباز آمريكايي كه به شكنجه زندانيان متهم شدند همگي به جز سه نفر تبرئه شدند. آن سه نفر نيز توبيخ كتبي و حداكثر 75 روز به سبب جرائمشان زنداني شدند.

فارين پاليسي سپس به اقدام مسئولان جمهوري اسلامي ايران براي برخورد با متخلفان در بازداشتگاه‌ها اشاره كرد و نوشت: در ايران بر عكس آمريكا پس از انتشار گزارش‌هايي درباره شكنجه در زندان كهريزك دولت به سرعت اين بازداشتگاه را به سبب غيراستاندارد بودن و براي حفظ حقوق افراد بازداشت شده تعطيل و تحقيقات را درباره ادعاهاي مطرح شده آغاز كرد. در همان زمان 140 نفر از زندانيان به درخواست رئيس قوه قضائيه از زندان آزاد شدند.

افزون بر آن به نوشته فايننشال تايمز در 25 ژوئن 2009 چندين دانشجو كه در جريان تظاهرات راهپيمايي‌ها و شورش‌هاي پس از انتخابات بازداشت شده بودند، آزاد شدند تا بتوانند همراه با 3 ميليون نفر از جوانان ديگر ايران در آزمون ورودي دانشگاه‌ها شركت كنند.

فارين پاليسي در ادامه اين مقاله باز هم به جنايات ديگر آمريكا و سكوت مسئولان كاخ سفيد در قبال جنايات خودشان اشاره كرد و نوشت: رئيس جمهوري آمريكا در سخنراني اخير خود هيچ اشاره‌اي به كشتار مستمر غيرنظاميان فلسطيني به دست اسرائيلي‌ها با سلاح‌هاي آمريكايي نكرد و اين در حالي است كه فقط در دهه گذشته نيروهاي امنيتي اسرائيلي 6371 فلسطيني را به قتل رسانده‌اند كه 1317 نفر از آنها كودكان و نوجوانان، 250 نفر از افسران پليس بودند كه در بمباران‌هاي 2008 تا 2009 در غزه كشته شدند و 240 نفر نيز در چارچوب ترورهاي هدفمند به قتل رسيدند. ظاهراً از ديد رئيس جمهور آمريكا اين قتل‌ها بي عدالتي محسوب نمي‌شود و اين يكي از عوارض جانبي ضروري صهيونيسم است كه نيازي به اشاره به آن نيست.

اين نشريه آمريكايي در ادامه با اشاره به معيارهاي دوگانه در سياست آمريكا نوشت: يك بام و دو هواي دولت آمريكا همچنان نيات و انگيزه‌هاي واقعي واشنگتن را در خصوص خاورميانه به ويژه براي حفظ برتري نظامي اسرائيل و اهريمن جلوه دادن هر كشوري كه جرئت كند برتري اخلاقي آمريكا را زير سؤال ببرد يا با امپرياليسم آمريكايي و اسرائيلي در منطقه مخالفت كند لو مي‌دهد.

در حالي كه اوباما همچنان ادعا مي‌كند مايل است دستش را به سوي دولت ايران دراز كند به نظر مي‌رسد كه او فراموش كرده است ابتدا خون روي دستش را بشويد.