اعتماد بی‌جا به همکار قدیمی زمینه ساز سرقت اینترنتی شد

اعتماد بی‌جا به همکار قدیمی زمینه ساز سرقت اینترنتی شد
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به برداشت مکرر شارژ و خرید اینترنتی از حساب بانکی همکار خود می‌کرد خبر داد.

 به گزارش گرداب، سرگرد علی سرحدی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و طرح شکایت مبنی بر برداشت مکرر مبالغی ازحساب بانکی وی پرونده تشکیل شد و در دستور کار تیم اقتصادی فتا قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های تخصصی مشخص شد مبالغ برداشتی صرف خرید شارژ تلفن همراه و خرید اجناس از طریق فروشگاه‌های اینترنتی شده که با ورود کارشناسان پلیس فتا به این پرونده متهم در همان ساعات اولیه شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
 
این مقام انتظامی افزود: متهم که همکار شاکی بود در رویارویی با مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف و ماجرا را اینگونه بیان کرد من و شاکی هر دو در یک پیرایشگاه مردانه کار می‌کنیم‌، مدتی پیش که سر همکارم شلوغ بود از فرصت استفاده کردم و اطلاعات کارت بانکی‌اش را از کیف وی برداشتم و در گوشی تلفن همراه  خود ذخیره کردم. از آن پس هر زمان که به شارژ نیاز داشتم با استفاده از حساب بانکی همکارم و اطلاعاتی که در دست داشتم خریداری می‌کردم. در طول این مدت شاکی بارها به برداشت مبالغ ناچیز شارژ از حسابش مشکوک شد ولی به دلیل کم بودن مبالغ هیچگاه موضوع را با جدیت پیگیری نمی‌کرد تا اینکه تصمیم گرفتم یک کالا را از طریق اینترنت و از حساب همکارم خریداری کنم. بلافاصله پس از این خرید دوستم به پلیس فتا مراجعه کرده بود و من نیز با این تصور که شارژها و کالای خریداری شده در فضای مجازی قابل پیگیری نیست با خیالی آسوده نسبت به موضوع بی‌تفاوت بودم.
 
 رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در پایان اظهار کرد: امروزه با حجم زیادی از رمزها و نام کاربری‌ها مواجه هستیم که هر کدام به منزله اطلاعات شخصی بوده و احتمال سوء‌استفاده از آن وجود دارد. لذا باید احتیاط لازم را انجام و آنها را از دسترس سایرین دور نگه داریم. در خصوص اطلاعات بانکی سه نکته لازم و ضروری است: از گذاشتن رمز در کنار کارت‌های بانکی جدا خودداری کنید، رمزهای ساده و قابل حدسس مانند سال تولد، شماره تلفن و... انتخاب نکنید. ضمن آن که پیامک بانک خود را فعال کنید تا به محضض برداشت از حساب بانکیتان متوجه آن شوید.
 
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا