5درصد کانالهای تلگرام مذهبی هستند

5درصد کانالهای تلگرام مذهبی هستند
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: با وجود فعالیت افزون بر 20 هزار کانال تلگرامی در ایران تنها پنج درصد آنها دارای محتوای مذهبی هستند.

به گزارش گرداب، امیر خوراکیان روز پنجشنبه در 'همایش فضای مجازی با محوریت اندیشه و عمل' در مشهد افزود: مطالب مذهبی در فضای مجازی مخاطبان خاص دارد که افزایش آن در میان دیگر مطالب موجود نیازمند توجه اساتید حوزه و دانشگاه به فضای مجازی است. 
وی ادامه داد: فضای مجازی چنان رشد کرده که دنیا را به تسخیر خود در آورده و انسانها خواسته و ناخواسته درگیر آن شده اند پس باید با منطق آن را پذیرفت. 
معاون مرکز ملی فضای مجازی گفت: بسیاری از گروههایی که در فضای حقیقی اجازه فعالیت ندارد و یا به سختی و با شرایطی خاص مجوز می گیرند در فضای مجازی آزادانه فعالیت دارند. 
وی افزود: این موضوع فضای مجازی را برای مخاطبانش خطرآفرین کرده و آنها را در معرض حملات فرهنگی قرار می دهد. 
خوراکیان شمار مخاطبان شبکه اجتماعی تلگرام را در کشور 20 میلیون نفر اعلام و بیان کرد: روزانه افزون بر یک میلیارد مورد بازدید از کانالها صورت می گیرد که با توجه به جمعیت ایران رقمی تامل برانگیز است. 
وی ادامه داد: در تلگرام چهار کانال دارای افزون بر یک میلیون مخاطب وجود دارد اما کانالهایی که محتوای مذهبی و فرهنگی دارند در میان آنها قرار ندارند و پرمخاطبترین کانال مذهبی تلگرام حدود 400 هزار عضو دارد. 
معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی ساماندهی سرویسهای داخلی و شناخت شبکه های اجتماعی را برای مقابله با آسیبهای فضای مجازی حائز اهمیت ذکر و بیان کرد: علاوه بر این موارد بومی سازی فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات برای تشکیل الگویی مناسب در فضای مجازی دارای اهمیت است. 
یک فعال عرصه رسانه نیز در این همایش از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس گفت: دنیا امروز از طرق شبکه های مجازی و رسانه ها به دنبال چیزی است که نتوانسته آن را با جنگهای نظامی به دست آورد. 
نادر طالب زاده به مبارزه ادامه دار غرب علیه ملت ایران اشاره و بیان کرد: شبکه های بین المللی و فضای مجازی ابزارهایی برای ضربه به ملت ایران است بگونه ای که می توان گفت اگر انقلاب اسلامی نبود هم اینننک شبکه آمریکایی س.ان.ان هم نبود. 
وی افزود: ارتباط رسانه و حوزه بسیار حائز اهمیت است، اگر رسانه در مسیر روشن کردن افکار جامعه گام بردارد مقدس خواهد شد. 

منبع: ایرنا