Gerdab.IR | گرداب

موشك شهاب 3 از نگاه تايم + عكس

تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۹

سايت اينترنتي مجله تايم با درج تصويري از موشك شهاب بر روي يك نقشه‌اي كه مركز آن ايران است و كشورهاي همسايه را نيز نشان مي‌دهد، سعي كرده ايران هراسي جديدي را به نمايش بگذارد.

به گزارش گرداب، سايت اينترنتي مجله تايم به منظور ايران هراسي جديد با درج تصويري از نقشه ايران و مشخص كردن نقاط استراتژيك هسته‌اي و نظامي، تصويري از شهاب 3 را در كنار اين نقشه در ابعادي بزرگ به نمايش گذاشته است.

در اين نقشه، اگر بر روي سايت‌هاي هسته‌اي كليك كنيد فاصله و برد موشك شهاب 3 مشخص مي‌شود و حتي اينكه كدام كشورها در تيررس برد موشكي شهاب 3 قرار مي‌گيرند نيز مشخص مي‌شود.

در اين پروژه، برد موشكي شهاب يك، 300 كيلومتر، برد شهاب 2، 500 كيلومتر و برد موشكي شهاب 3 نيز 1300 كيلومتر نشان داده شده است.

همچنين در اين تصوير به منظور ايران هراسي كشورهايي كه در تيررس برد شهاب 3 قرار دارند، مشخص شده است.
در این نقشه مشخص شده كه برد شهاب سه از يك طرف كشورهاي هند، قرقيزستان، يمن، عربستان، رژيم صهيونيستي، تركيه و روسيه را در بر مي‌گيرد و از طرف ديگر به مقامات رژيم صهيونيستي نيز هشدار داده كه موشك شهاب 3 به راحتي تاسيسات هسته‌اي آنها را هدف قرار مي‌دهد.

در توضيحات بالاي اين تصوير نيز آمريكايي‌ها ادعا كرده‌اند كه ايران توانايي غني سازي اورانيوم براي ساخت بمب را دارد ولي هنوز به اين مرحله نرسيده و بمبي نيز توليد نكرده است. يك مركز غني سازي اورانيوم در نطنز ايجاد شده و اين كشور مراكز ديگري نيز در حال ساخت دارد.

آمريكايي‌ها گهگاهي بر پروژه ايران هراسي دامن مي‌زنند كه در منطقه بتوانند تسليحات خود را به فروش برسانند. اين در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران موشك‌هاي شهاب 3 را به منظور دفاع از خاك خود توليد كرده و قصد حمله به هيچ كشوري را ندارد و تاكنون هيچ كشوري در منطقه نيز از اين مسئله ابراز نگراني نكرده است.

منبع: فارس