حمایت میلیاردی از پیام‌رسان‌های بخش خصوصی

حمایت میلیاردی از پیام‌رسان‌های بخش خصوصی
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پیام رسان‌های داخلی بخش خصوصی که توانسته‌اند با ایجاد سامانه و بستر مناسب در جذب مخاطبان و کاربران ایرانی موفق عمل کنند حمایت ویژه می‌کند.

به گزارش گرداب، پرویز کرمی  - مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری - اظهار کرد: ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک معاونت علمی در نظر دارد به‌منظور توسعه و ارتقا صنعت بومی در بخش سامانه‌های پیام‌رسان داخلی و گسترش کاربری آنها از آن دسته از پیام‌رسان‌های داخلی بخش خصوصی که توانسته‌اند با ایجاد سامانه و بستر مناسب در جذب مخاطبان و کاربران ایرانی به صورت موفق عمل کنند حمایت ویژه به عمل آورد.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و نقش روزافزون سامانه‌های پیام‌رسان در برقراری و تسهیل ارتباطات بین افراد جامعه و نظر به نقش نوینی که این سامانه‌ها در ایجاد شبکه‌های اجتماعی مؤثر در سطح جامعه ایفا می‌کنند و همچنین با عنایت به فعالیت‌های ارزنده و قابل‌توجهی که تا به حال تعدادی از شرکت‌ها و مجموعه‌های داخلی در ایجاد پیام رسان بومی داشته‌اند این حمایت‌های بلاعوض در نظر گرفته شده است.

حمایت میلیاردی از پیام‌رسان‌های بخش خصوصی

کرمی نحوه این حمایت‌ها را در سه بخش عنوان کرد و توضیح داد: به آن دسته از پیام رسان‌های داخلی که تعداد کاربران فعال آنان به یک میلیون نفر برسد یک میلیارد تومان کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

وی گروه دومی که از این حمایت‌ها برخوردار هستند را آن دسته از پیام رسان‌های داخلی که تعداد استفاده‌کنندگان آنان از یک به دو میلیون نفر افزایش یابد یک میلیارد تومان دیگر کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی دیگر گروه موردحمایت این طرح را آن دسته از پیام‌رسان‌های داخلی خواند که تعداد استفاده‌کنندگان فعال آنها از 2 به 5 میلیون نفر افزایش یابد. به این دسته نیز یک میلیارد تومان دیگر کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موضوعاتی از قبیل طراحی‌ها، پیاده‌سازی و زیرساخت‌های فنی را جهت احراز به عنوان پیام‌رسان داخلی بخش خصوصی و بومی مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار می‌دهد.