برگزاری پنجمین رزمایش سایبری در قطر

برگزاری پنجمین رزمایش سایبری در قطر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

اعضای تیم‌های واکنش سریع سایبری کشورهای عرب منطقه خلیج‌فارس، با حضور در دوحه قطر، در رزمایش سایبری مشترکی، به مقابله با تهدیدات سایبری پرداختند.

به گزارش گرداب، اعضای تیم‌های امنیت سایبری و واکنش سریع کشورهای عرب‌زبان منطقه خلیج‌فارس، با حضور در دوحه قطر، در پنجمین رزمایش سایبری قطر شرکت کرده و با یکدیگر درباره تهدیدات سایبری، به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

این رزمایش، به میزبانی قطر برگزار شد و مجری آن، وزارت ارتباطات و حمل‌ونقل این کشور است. همچنین، اتحادیه ارتباطات بین المللی و مرکز امنیت سایبری منطقه عربی، در برگزاری آن نقش دارند. خالد الهاشمی، یکی از مسئولان وزارت ارتباطات قطر در این رابطه گفت: «وزارت حمل‌ونقل و ارتباطات قطر، در نظر دارد تا از آخرین فناوری‌های جهانی، برای تقویت امنیت اطلاعات بهره‌برداری کند.» الهاشمی، همچنین، مدعی شد که این وزارتخانه، طرح‌های حمایتی ویژه‌ای برای حفاظت از نهادهای مختلف دولتی در برابر حملات سایبری دارد و به اجرای آن‌ها، ادامه خواهد داد.

همچنین در این رزمایش، چارچوب مشخصی برای همکاری‌های بین‌المللی، در زمینه امن سازی زیرساخت‌ها و مقابله با حملات سایبری ارائه شد. صحبت در مورد چالش‌های سایبری که کشورهای حوزه خلیج‌فارس با آن روبرو هستند هم از دیگر مباحثی است که در این رزمایش مطرح شد.