سیدابوالحسن فیروزآبادی؛

تبلیغات مجازی انتخاباتی فقط با شبکه‌های اجتماعی بومی

تبلیغات مجازی انتخاباتی فقط با شبکه‌های اجتماعی بومی
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

نامزدهای انتخابات آتی در صورت تمایل به تبلیغ در فضای مجازی، در بازه زمانی قانونی، فقط از طریق شبکه‌های اجتماعی بومی اقدام نمایند.

به گزارش گرداب، دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: نامزدهای انتخابات آتی در صورت تمایل به تبلیغ در فضای مجازی، در بازه زمانی قانونی که از طرف وزارت کشور اعلام می‌شود، تبلیغات خود را فقط از طریق شبکه‌های اجتماعی بومی و کانال‌هایی که ثبت‌شده‌اند و ازنظر ما قانونی هستند انجام دهند.

دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی درباره آمار ثبت‌نام کانال‌های فعال در فضای مجازی دارای بیش از 5 هزار عضو در سامانه وزارت ارشاد گفت: از حدود 11 تا 12 هزار کانال فضای مجازی که وجود دارد تاکنون بیش از پنج هزار و 500 کانال برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند و مراجعات همچنان ادامه دارد.
وی دلیل اصلی مراجعه نکردن بسیاری از گردانندگان کانال‌ها برای ثبت‌نام را بی‌اطلاعی آن‌ها ذکر کرد و گفت: به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی ما به‌قدر کفایت نبوده است زیرا بسیاری مراکز رسمی که برای ثبت اطلاعات کانال‌های خود در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نکرده بودند وقتی با آن‌ها تماس گرفتیم اظهار بی‌اطلاعی کردند و بخش قابل‌توجهی از کسانی که مراجعه نکردند اطلاع نداشتند.

وی شفاف‌سازی فضای مجازی را از رویکردهای جدی شورای عالی فضای مجازی برشمرد و گفت: در شبکه‌های اجتماعی بخصوص کانال‌ها، با نوعی عدم مسئولیت‌پذیری روبه‌رو هستیم که موجب ابهام در فضا می‌شود، مثلاً اخباری تولید و منتشر می‌شود که برخی آز آن‌ها اثرات و عواقب اجتماعی و فرهنگی عمیق دارد ولی ما نمی‌توانیم مسئول آن را در کشور تشخیص بدهیم که به دنبال عملی کردن این کار هستیم.

**اسامی کانال‌های به رسمیت شناخته‌شده از سوی وزارت ارشاد به‌زودی منتشر می‌شود
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: کانال‌ها بعد از فرآیند ثبت‌نام از نوعی رسمیت برخوردار می‌شوند که به‌زودی، اسامی تمام کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند را از طریق سایت اعلام و به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم که این سایت‌ها ازنظر وزارت فرنگ و ارشاد اسلامی، شناخته‌شده هستند بنابراین مردم می‌توانند به این سایت‌ها مراجعه کرده و کارهای خودشان را از طریق آن‌ها پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌تدریج به دنبال این هستیم که روال توسعه فضای مجازی بر شفاف‌سازی بیشتر باشد و معتقدیم همین باعث می‌شود فعالیت‌های اقتصادی و مدل‌های اقتصادی که باید در این فضا شکل بگیرد در کانال‌های رسمی باشد.

براساس مصوبه چند ماه اخیر شورای عالی فضای مجازی، کانال‌های فعال در فضای مجازی با بیش از 5 هزار عضو برای ادامه فعالیت باید با ثبت‌نام در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز بگیرند.
 
منبع: ایرنا