ارتباط مشاور ترامپ با هکر رایانه های دموکرات‌ها

ارتباط مشاور ترامپ با هکر رایانه های دموکرات‌ها
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵

راجر استون از مشاوران ترامپ در جریان برگزاری مبارزات انتخاباتی سال گذشته در آمریکا با هکر شبکه رایانه ای حزب دموکرات در ارتباط بوده و پیام هایی با وی رد و بدل کرده است.

به گزارش گرداب، راجر استون پیام هایی خصوصی را از طریق توییتر برای فردی با نام مستعار Guccifer 2.0 ارسال کرده که در هک کردن کمیته ملی دموکراتیک وابسته به حزب دموکرات و سرقت اطلاعات آن دست داشته است.

سرقت این اطلاعات در سال 2016 و افشای بخشی از آنها در رسانه ها به شهرت و اعتبار حزب دموکرات و هیلاری کلینتون نامزد این حزب در انتخابات به شدت لطمه زد. هک یاد شده در ماه جولای رخ داد و به دنبال آن چند حمله هکری موفق دیگر هم علیه سیستم های رایانه ای حزب دموکرات آمریکا صورت گرفت.

ارتباطات استون و Guccifer 2.0 از طریق ابزار تبادل پیام خصوصی توییتر و در اواسط ماه آگوست صورت گرفته است. این کار مربوط به دو هفته بعد از انتشار مقاله ای توسط استون است که در ان ادعا شده بود روس ها کمیته ملی دموکراتیک را هک نکرده اند.

کمیته اطلاعاتی دولت آمریکا در ماه اکتبر اعلام کرده بود که مقامات عالی روس در هک رایانه های حزب دموکرات آمریکا دست داشته اند و در ماه ژانویه هم همان مقامات تصریح کردند که حساب Guccifer 2.0‌ مربوط به روسهاست.

استون در پیام های خود به این هکر از ابقای حساب وی در توییتر اظهار خوشحالی کرده و Guccifer 2.0‌ هم در واکنش ضمن تشکر از ارسال پیام یادشده از انتشار مقاله ای در مورد خود هم تشکر کرده و افزوده: آیا تو مطلب جالبی در اسناد ارسالی من پیدا کردی؟

این دو نفر در روزهای بعد هم پیام های محبت آمیزی را خطاب به یکدیگر ارسال کرده اند. به نظر می رسد با افشای این موضوع که نشانگر پیوندهای عمیق میان دولت پوتین و ترامپ است، زمینه برای فشاربیشتر بر وی فراهم شود.