راه حل جدید گوگل برای شناسایی ربات‌ها

راه حل جدید گوگل برای شناسایی ربات‌ها
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

تشخیص اینکه در زمان لاگین در یک سایت، فرد تلاش کننده برای این کار یک انسان است یا یک ربات برنامه ریزی شده، کار ساده ای نیست. اما گوگل برای حل این مشکل راه حل جدیدی یافته است.

به گزارش گرداب، تا به حال برای جلوگیری از سوءاستفاده ربات ها، از روش بازنوشتن تعدادی حرف و عدد در یک جعبه کوچک استفاده می شد. روشی که به کپچا مشهور شده است.اما گوگل می خواهد کاربران را از زحمت تایپ کردن کپچاها راحت کند.

گوگل کاری کرده که کاربران دیگر نیازی به تایپ کردن کلمات و حروف برای تایید هویت خود نداشته باشند. آنها از این به بعد تنها باید گزینه من ربات نیستم را انتخاب و تیک آن را فعال کنند. سپس گوگل با بررسی نحوه حرکات موشواره، آدرس های آی پی و دیگر اطلاعات موجود در مورد کاربران و با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته خود تشخیص خواهد داد که آیا یک کاربر انسان است یا ربات.

گوگل این روش متمایز کردن انسان ها از ربات ها را No CAPTCHA reCAPTCHA نامیده و اطلاعاتی را رد مورد آن در آدرس https://www.google.com/recaptcha/api2/demo منتشر کرده است.

گوگل می گوید در آخرین نسخه از این روش الگوریتم های شناسایی هویت واقعی کاربران را ارتقا بخشیده و مولفه های بیشتری را برای این کار مورد استفاده قرار داده است. این احتمال وجود دارد که در آینده سایت های بیشتری این خدمات را ارائه دهند.