Gerdab.IR | گرداب

رژيم صهيونيستي آموزش زبان عربي را جزء مواد درسي اجباري قرار داد

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۹

وزیر آموزش و پرورش اسرائیل می‌گوید: «آموزش زبان عربی برای درک طرف مقابل و فرهنگ آن بسیار مهم است و هر قدر در این کار پیشرفت کنیم تفاهم بین طرفین بیشتر می‌شود.»

به گزارش گرداب به نقل از واحد مرکزی خبر وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی تصمیم دارد از امسال آموزش زبان عربی را در برنامه همه مدارس ابتدایی قرار دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره وزارت آموزش و پرورش اسرائیل بر اساس این تصمیم، طرحی را که صندوق ابراهیم برای اهتمام به همزیستی مشترک بین اعراب و یهودیان آغاز کرد مورد حمایت قرار می دهد و اجرا می کند.

"الیاس کرام" خبرنگار این شبکه در گزارشی در این باره و در حالی که تصاویری از کلاس آموزش عربی به دانش آموزان پخش می شد گفت: «دانش آموزان این مدرسه سال‌هاست که زبان عربی را به عنوان یک ماده درسی اجباری در کنار دیگر مواد درسی پیگیری می‌کنند و از ابتدای امسال همه مدارس ابتدایی در اسرائیل نیز به جمع مدارسی که تا‌کنون زبان عربی را تدریس می‌کردند پیوسته‌اند. معلم این کلاس می‌گوید، دانش آموزان علاقه زیادی به یادگیری زبان جدید نشان می‌دهند و سوالات زیادی مطرح می‌کنند.»

وی می‌افزاید: «این طرح را صندوق ابراهیم که طرح‌هایی را برای افزایش همزیستی بین اعراب و یهودیان دنبال می‌کند، آغاز کرده است.»

این صندوق چند سال پیش آموزش زبان عربی در مدارس یهودی را به عنوان یک طرح آزمایشی مطرح کرد. زیرا زبان پلی برای درک فرهنگ دیگران به شمار می‌رود.

"آمنون سولیسیانی" مدیر صندوق ابراهیم می‌گوید: «بین آموزش زبان و فرهنگ عربی با موضعیگیری دانش آموزان رابطه مستقیمی وجود دارد و باعث می‌شود دانش آموزان مواضع مثبت‌تری اتخاذ کنند و ما نیز به دنبال همین هستیم.»

"جدعون ساعر" وزیر آموزش و پرورش اسرائیل می‌گوید: «آموزش زبان عربی برای درک طرف مقابل و فرهنگ آن بسیار مهم است و هر قدر در این کار پیشرفت کنیم تفاهم بین طرفین بیشتر می‌شود.»

 الیاس کرام در ادامه گزارش می‌گوید: «اهدافی که از آموزش زبان عربی در اسرائیل مد نظر است با دولت این رژیم که وزیر حمل و نقل آن خواستار عبری شدن نوشته‌های روی تابلوهاست و وزیر خارجه آن نیز خواستار خلاص شدن از دست تعداد هر چه بیشتری از شهروندان عرب است هیچ تناسبی ندارد.»