Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "ردپا"

این یک جنگ واقعیست

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۸۹

در جنگ نرم، دشمن سلاح‌های عجیب و غریبی دارد اما شما هم یک سلاح بسیار قوی دارید که با کمک آن می‌توانید دشمن را شکست بدهید، سلاح شما آگاهی و هوشیاری است، شما اگر خودتان را آگاه کنید و شیوه‌های دشمن را بشناسید فریب او را نخواهید خورد، اگر فریب او را نخورید پیروز هستید؛ اما اگر فریب خوردید "گیم اوور" می‌شوید.

این روزها هر کدام از کانال‌های تلویزیونی را نگاه می‌کنی، حرف از جنگ نرم است، آدم فکر می‌کند این جنگ مثل شکلات ژله است که آدم بزرگ‌ها به طرف هم پرت می‌کنند و هیچ خطری ندارد، یا مثل بازی‌های رایانه ای الکی است و فقط شخصیت‌های غیر واقعی در آن می‌میرند. از طرف دیگر کودکان و نوجوانان باورشان نمی‌شود که این جنگ به آن‌ها هم خیلی مربوط می‌شود، اینکه یکی از بازیگران و قربانیان این جنگ بچه‌ها هستند.

در جنگ‌های واقعی یا همان جنگ سخت که در آن از توپ و تفنگ و بمب استفاده می‌کنند سعی می‌شود همیشه بچه‌ها را به پناهگاه ببرند و سعی می‌کنند به آن‌ها آسیب نرسد، اما در جنگ نرم یکی از هدف‌ها بچه‌ها هستند. در جنگ نرم تلاش می‌شود به بچه‌ها هم آسیب بزنند؛ برای همین است که جنگ نرم خیلی بی‌رحمانه‌تر از جنگ سخت است.

در جنگ سخت بیشتر سعی می‌کنند جسم انسان‌ها را از بین ببرند اما در جنگ نرم به روح انسان‌ها آسیب می‌زنند، جنگ نرم راه‌های مختلفی دارد، ایجاد شبهه و دروغ و از بین بردن ایمان و اعتقاد مردم از بخش‌های مهم جنگ نرم است. دشمنان می‌دانند که اگر ملتی دربرابر آن‌ها ایستادگی می‌کند به خاطر اعتقادات و باورشان است، حالا آن‌ها سعی می‌کنند از روش‌های مختلف، ایمان و اعتقادات ملت‌ها را از بین ببرند؛ برای این کار هم بیشتر از نوجوان‌ها و جوان‌ها شروع می‌کنند، آن‌ها می‌خواهند نهال ایمان را از ابتدا در دل فرزندان جامعه بخشکانند تا وقتی بزرگ شدند در برابر استعمار آن‌ها ایستادگی نکنند.

دشمنان ما در جنگ نرم از همه ابزارها استفاده می‌کنند. اینترنت، انواع فیلمها، انواع بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های خبری، عروسک‌ها و بازی‌ها و …برای مبارزه با باور و ایمان بچه‌های سرزمین ما ساخته می‌شوند.

بخشی از جنگ نرم ویژه افراد بزرگسال است، دشمن با استفاده از انواع سایت‌های خبری و شبکه‌های ماهواره سعی می‌کند دروغ پردازی و شایعه‌پراکنی بکند؛ هدف از این کار ایجاد ترس در دل ما است.
 آن‌ها به صورت شبانه‌روزی از قدرت خودشان و ضعف ما حرف می‌زنند و طوری وانمود می‌کنند که هر لحظه ممکن است آمریکا به ما حمله کند.
 
 از طرف دیگر خبرهای دروغی درباره کشور ما پخش می‌کنند و آنقدر این خبرها را تکرار می‌کنند که عده ای باورشان می‌شود.
اما جنگ نرم برای بچه‌ها تنوع بیشتری دارد. برای اینکه این بخش را بهتر توضیح بدهیم به این مثال دقت کنید:
اگر اهل بازی رایانه‌ای باشید و سری بازی‌های iga را بازی کرده باشید در ورژن ۲ این بازی می‌بینید که از سنگر تروریست‌ها صدای قران می‌آید، حتی در جایی هم می‌بینید که تروریست‌ها، رادیوی فارسی گوش می‌کنند.

این نوعی جنگ نرم است. دشمن از طریق بازی‌های رایانه‌ای می‌خواهد به همه بگوید که تروریست‌ها مسلمان هستند و نیز می‌خواهد ایرانی‌ها را تروریست معرفی کند در حالی که همه می‌دانند تمام جنگ‌های دنیا را خودشان به راه انداخته‌اند و ایران در هیچ سالی در تاریخ چند هزار ساله‌اش به هیچ کشوری حمله نکرده است اما کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه صدها سال بسیاری از کشورها را استعمار کردند.

در جنگ نرم اگر ما ضعیف و زود باور باشیم، حرف‌های آن‌ها را باور می‌کنیم، آنوقت فکر می‌کنیم دشمن دوست است، وقتی حرف آن‌ها را باور کردیم فکر می‌کنیم کشور ما ضعیف و مسلمانان تروریست هستند، در حالی که این‌ها دروغ‌هایی هستند که آن‌ها با استفاده از بازی‌ها و فیلم‌ها و سایت‌هایشان در ذهن ما فرو کرده اند.

هر روز بازی‌های تازه‌ای ساخته می‌شود، هر روز فیلم‌هایی ساخته می‌شود که در آن به مسلمانان و ایرانی‌ها اهانت می‌شود، هر روز سایت‌هایی می‌آید که سعی می‌کند ایمان و باورهای دینی را در دل ما از بین ببرد. این یک جنگ واقعی است. جنگی است که شب و روز ندارد و اگر شما خودتان را برای این جنگ آماده نکنید شکست می‌خورید و ممکن است روح شما نابود شود.

در جنگ نرم، دشمن سلاح‌های عجیب و غریبی دارد اما شما هم یک سلاح بسیار قوی دارید که با کمک آن می‌توانید دشمن را شکست بدهید، سلاح شما آگاهی و هوشیاری است، شما اگر خودتان را آگاه کنید و شیوه‌های دشمن را بشناسید فریب او را نخواهید خورد، اگر فریب او را نخورید پیروز هستید؛ اما اگر فریب خوردید "گیم اوور" می‌شوید.