افشاگری جدید ویکی لیکس درباره حملات سایبری آمریکا

افشاگری جدید ویکی لیکس درباره حملات سایبری آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

وب سایت ویکی لیکس در توییتی افشا کرد که عملکرد سایبری آمریکا نه تنها پدافندی نیست بلکه آفندی است.

به گزارش گرداب، در این گزارش سایت افشاگر ویکی لیکس افشا آمده است که دولت آمریکا 90 درصد از بودجه مربوط به امور سایبری خود را صرف حملات می کند و فقط 10 درصد از این بودجه در امور دفاع سایبری هزینه می کند.

ویکی لیکس درگزارش خود به گزارش اخیر خبرگزاری رویترز اشاره کرد که در آن به نگرانی شماری از مقامات اطلاعاتی و امنیتی فعلی و سابق آمریکا درباره نگرش واشنگتن در قبال امنیت سایبری اشاره کرد. این مقامات معتقدند که این سیاست بیشتر بر حملات سایبری تاکید داشته تا تدابیر دفاعی در امور سایبری.

مقامات اطلاعاتی آمریکا به رویترز اعلام کردند که در سراسر دولت فدرال حدود 90 درصد از تمامی هزینه ها در برنامه های سایبری به اقدامات تهاجمی از جمله نفوذ در سیستم های کامپیوتری دشمنان، گوش دادن به مکالمات و ارتباطات و توسعه ابزارها برای ناتوان سازی تاسیسات زیربنایی اختصاص یافته است.

'ریک لجت' مدیرآژانس امنیت ملی آمریکا تایید کرده است که 90 درصد هزینه های سایبری دولت در امور تهاجمی هزینه می شود و این هزینه در برابر هزینه های دفاعی نامتوازن است. وی افزود: همزمان با افزایش تهدیدهای مربوط به امور سایبری، نیاز به تقویت بهتر و بیشتر امور دفاع سایبری مسلم است.
'دبورا پلانکت' رئیس امور دفاعی آژانس امنیت ملی آمریکا از سال 2010 تا 2014 نیز گفت: فکر می کنم ما باید اقدامات بیشتری در امور دفاعی انجام دهیم.

منبع: ایرنا