به گزارش گرداب، گزارش تازه این موسسه نشان میدهد که بازارهای برنامههای موبایلی در سالهای آتی کماکان با استقبال فراوان مواجه میشوند و صرف هزینه در جهان برای خرید و استفاده از این نوع برنامهها در سال ۲۰۲۱ به رقم سرسامآور ۱۳۹ میلیارد دلار میرسد.
در مقام مقایسه باید گفت این رقم در سال ۲۰۱۶ برابر با ۶۱.۸ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۷ معادل ۸۲.۲ میلیارد دلار برآورد شده است. از ۱۳۹ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۲۱ صرف خرید و استفاده از برنامههای موبایلی میشود ۷۶.۵ میلیارد دلار مربوط به کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه، حدود ۳۵ میلیارد دلار مربوط به کشورهای قاره آمریکا و ۲۷.۵ میلیارد دلار مربوط به منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا خواهد بود.
براساس برآوردهای App Annie فروشگاه موبایلی شرکت اپل موسوم به iOS App Store کماکان بیشترین محبوبیت را خواهد داشت و در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰ میلیارد دلار درآمد برای اپل به ارمغان میآورد. پسازآن هم گوگل پلی و دیگر بازارهای فروش برنامههای موبایلی اندرویدی قرار دارند.
مجموع درآمدزایی برخی از بازارهای موبایلی مشهور بهغیراز گوگل پلی مانند Tencent، Baidu، Xiaomi، Huawei از ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میرسد. ازجمله بازارهای نوظهور برنامههای موبایلی میتوان به چین، مکزیک، برزیل و اندونزی اشاره کرد؛ اما بیشترین میزان درآمدزایی برای مالکان این بازارها مربوط به امریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی و انگلیس خواهد بود. این سهم از ۷۵ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۸۵ درصد در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.