هکرها خواب را از سر مردم دالاس پراندند

هکرها خواب را از سر مردم دالاس پراندند
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶

هزاران نفر از مردم دالاس جمعه شب به علت خرابکاری هکرها و دسترسی آنها به سیستم هشدار اضطراری شهر از خواب پریدند.

به گزارش گرداب، مختل شدن این سیستم توسط هکرها باعث شد تا صدای سوت تمامی ۱۵۶ آژیر هشدار تعبیه شده در نقاط مختلف این شهر به صدا درآید و مردم دالاس نتوانند شب را آسوده سر بر بالین بگذارند.

بعد از وقوع این مشکل در ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه شب و بلند شدن صدای گوشخراش آژیرها، هزاران نفر از مردم با شماره ۹۱۱ تماس گرفتند و خواستار ارائه توضیح از سوی مسئولان محلی شدند. دسترسی هکرها به این سیستم هشدار باعث شده بود حتی با خاموش کردن آن نیز مشکل به طور دائم حل نشود، زیرا هکرها مجددا این سیستم ها را روشن می کردند.

سرانجام با از کار انداختن سرتاسری سیستم هشدار مذکور در ساعت ۱:۲۰ دقیقه صبح مشکل یاد شده به طور کامل حل شد و مردم توانستند بدون سروصدای مزاحم بخوابند.

سیستم هشدار یاد شده به منظور آگاه کردن مردم دالاس از شرایط آب و هوایی نامناسب و احتمال وقوع توفان های شدید راه اندازی شده و هک شدن آن نشان می دهد که سیستم یاد شده نیازمند بهینه سازی و ارتقای استانداردهای امنیتی است.

مقامات محلی شهر دالاس در تلاش برای شناسایی عوامل این حمله هکری و مجازات آنها هستند. پیش از این نیز برخی زیرساخت های شهرهای مختلف آمریکا اعم از سیستم هشدار راه آهن، رایانه های بیمارستان ها و ... مورد حملات هکری قرار گرفته بودند.