انتشار دستورالعمل ویکی لیکس برای مقابله با هک‌های سازمان سیا

انتشار دستورالعمل ویکی لیکس برای مقابله با هک‌های سازمان سیا
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶

ویکی لیکس یک دستورالعمل کاربری برای مقابله با ابزار هک سازمان سیا که برای نفوذ به تلویزیون‌های هوشمند طراحی شده، منتشر کرده است.

به گزارش گرداب، ابزار هکری یاد شده که Weeping Angel نام دارد به طور مشترک توسط سرویس مخفی انگلیس و سازمان سیا  طراحی و به کار گرفته شده است.

جاسوس افزار یاد شده در سال 2014 طراحی شده تا سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلیس با استفاده از آن بتوانند به درون تلویزیون های قابل اتصال به وب و اینترنت نفوذ کنند و اطلاعات شخصی کاربران را سرقت کنند.

Weeping Angel با استفاده از میکروفون های این تلویزیون ها قادر به ضبط صدای افرادی است که در کنار آنها نشسته اند و این اطلاعات با استفاده از خدمات وای – فای این تلویزیون ها قابل ارسال برای دیگر افراد است.

جاسوس افزار یاد شده قادر به هک کردن تلویزیون های هوشمند ساخت سال های 2012 و 2013 است ولی به خریداران تلویزیون های هوشمند جدید توصیه شده نرم افزارهای نصب شده بر روی آنها را به روز کنند تا از نفوذ بدافزارهای جدید مشابه که هنوز افشا نشده اند، در امان باشند.

این بدافزار مبتنی بر سیستم عامل لینوکس از طریق پرت یو اس بی به تلویزیون ها متصل می شود و حتی در صورت خاموش بودن تلویزیون هم قادر به ضبط صدای محیط اطراف است. بدافزار یاد شده به گونه ای قابل تنظیم است که بعد از مدتی فعالیت به طور خودکار از تلویزیون پاک شود و ردی از خود بر جای نگذارد.