Gerdab.IR | گرداب

فشار حاميان اسرائيل به ميزبانان احمدي‌نژاد در دانشگاه ييل؛

"ديپلماسي عمومي آنلاين اسرائيل" توجهات را به ايران معطوف مي‌کند

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۹

گروه "حمايت يکپارچه از اسرائيل" که در برخي از وب‌سايت‌هاي سفارتخانه‌هاي اسرائيل به عنوان "پلت‌فرم ديپلماسي عمومي آنلاين اسرائيل" معرفي مي‌شود، هشدارهاي فزاينده‌اي در مورد ايران منتشر کرده است.

گروه "حمايت يکپارچه از اسرائيل" اتحادي از سازمان‌هاي يهودي طرفدار اسرائيل است که بيشتر بر جلب حمايت جوانان دانشگاهي تمرکز دارد و اخيرا فعاليت‌هاي خود را بر ايران معطوف کرده است.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق در وب‌سايت اين گروه هشدارهايي در مورد مقاله روزنامه دانشگاه ييل (Yale Daily News) با موضوع سمينار فارغ‌التحصيلي هيلاري مان لورت (Hillary Mann Leverett)، داده شده است. لورت به همراه 13 دانشجوي دانشگاه ييل به مدت يک ساعت ميزبان محمود احمدي‌نژاد بودند.

در اين اعلاميه هشدارآميز چنين نوشته شده است: «هفته قبل، پس از اينکه احمدي‌نژاد دولت آمريکا را به انجام حملات 11 سپتامبر متهم کرد،‌ دانشگاه ييل در يک برنامه شام ميزبان وي شد. هم‌اکنون با کليک بر روي عنوان "هم‌اکنون وارد عمل شويد" اعتراض خود را نسبت بدين عمل دانشگاه ييل اعلام نموده و از آنها درخواست عذرخواهي علني کنيد.»

هنگام کليک بر قسمت "هم‌اکنون وارد عمل شويد" يک ايميل در پست الکترونيک کاربران ظاهر مي‌شود که از قبل آدرس گيرنده‌ها بر روي آن مشخص شده است: دوري بيکر (Dorie Baker) سخنگوي دانشگاه؛ پرفسور جيمز لوينسوهن (James Levinsohn) از مدرسه مديريت ييل و دفتر رياست دانشگاه ييل.

گروه "حمايت يکپارچه از اسرائيل" که در برخي از وب‌سايت‌هاي سفارتخانه‌هاي اسرائيل به عنوان "پلت‌فرم ديپلماسي عمومي آنلاين اسرائيل" معرفي مي‌شود، هشدارهاي فزاينده‌اي در مورد ايران منتشر کرده است.

اين گروه در 29 آگوست کاربران را به مصاحبه "يکي از کارشناسان سابق موساد در مسائل ايران" ارجاع داده بود. وي طرفدار حمله آمريکا به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بوده و اعتقاد داشت مذاکرات با تهران فقط باعث مي‌شود ايران فرصت بيشتري براي تهيه بمب اتمي کسب کند.

گروه "حمايت يکپارچه از اسرائيل" عمليات‌هايي به منظور دستکاري پلت‌فرم‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي و نيز سرازير ساختن ترافيک اينترنتي طرفداران اسرائيل به سوي برخي مقاله‌ها، نظرسنجي‌ها و وبلاگ‌ها و نيز ويدئوهاي يوتيوب، طراحي و اجراء مي‌کند.

در زمان‌هاي بروز بحران مانند جنگ غزه و جنگ اخير لبنان، تعداد هشدارهايي که توسط نرم‌افزار مگافون در وب‌سايت اين گروه منتشر مي‌شود، ‌افزايش چشمگيري مي‌يابند. اين گروه براي اولين بار در سال 2006 و طي جنگ با لبنان معرفي شد. گروه "حمايت يکپارچه از اسرائيل" اخيرا فعاليت زيادي از خود نشان نمي‌داد تا اينکه در جريان حمله به کاروان دريايي آزادي غزه در ماه ژوئن بار ديگر فعاليت‌هاي خود را آغاز نمود.

توجه اين گروه به ايران نشان مي‌دهد که از نظر آنها هم‌اکنون سياست آمريکا و اسرائيل در قبال ايران تبديل به مهمترين چالش ديپلماسي عمومي اسرائيل شده است و بايد از تمام شبکه‌هاي اينترنتي براي پرداختن بدين چالش استفاده شود.