Gerdab.IR | گرداب

رسانه‌هاي آمريكايي اقدام راشل را احمقانه خواندند

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹

مقامات ارتش رژيم صهيونيستي همواره تلاش كرده‌اند تا كشته شدن راشل كوري دختر آمريكايي 23 ساله را امري بي‌اهميت جلوه دهند و آن را به تلاش براي خودكشي تعبير كنند.

به گزارش گرداب، راشل كوري نام دختر 23 ساله‌ آمريكايي است كه براي حمايت از مردم فلسطين به همراه دوستان خود در سال 2003 به غزه سفر كرد.

 راشل زماني كه مي‌خواست مانع تخريب خانه يك خانواده فلسطيني در رفح شود سعي كرد، رانند بلدوزر را از اين كار منصرف كند. ولي راننده با بلدوزر به سمت راشل حركت كرد و از روي او عبور كرد. ارتش اسرائيل براي توجيه اقدام خود مدعي شده‌ است كه، بولدوزر ارتش اسرائيل مي‌‌خواست خانه‌‌هايي را كه مأمن تروريست‌‌ها بود و از طريق تونل‌‌هاي مخفي، در زير آنها سلاح و مواد منفجره از مصر به رفح آورده مي‌‌شد، خراب كند، اما راشل كوري سد راه اين عمليات شد. يكي از اين خانه‌‌ها همان خانه‌‌اي است كه به ادعاي والدين راشل، متعلق به يك پزشك بي‌گناه است.

ارتش اسرائيل با وجود اينكه تصاوير حادثه نشان مي دهد كه راشل با جليقه شب‌نما و بلند گوي دستي با رعايت فاصله منطقي از بلدوزر قرار دارد مدعي شده است كه راشل خود را در موقعيتي قرار داد تا بيرون از ميدان ديد راننده بولدوزر باشد و براثر اين حركت ناشيانه به زير شني سنگين ماشين كشيده شد و جان داد. راشل پيش خود حساب كرده بود اگر راننده متوجه مانع تراشي او در دسترسي به تروريست‌‌ها بشود، عقب‌نشيني مي‌‌كند؛ اما در محاسبه‌‌اش ميدان ديد كوچك راننده بولدوزر را حساب نكرده بود.

مجله چپ‌‌گراي Mother Jones راشل كوري را يك بي‌‌شعور فريب‌‌خورده خطرناك دانست. نتايج تحقيقات ارتش اسرائيل اقدام راشل كوري را تلاش عمدي به خودكشي بيان كرد. جيمز تارانتو، نويسنده وال‌استريت ژورنال پيشنهاد داده كه جايزه "ابله ترين آدم سال" را به راشل كوري براي انگولك كردن يك بيل مكانيكي بزرگ اهدا كنند. روز نامه آمريكايي وال‌استريت ژورنال در مقاله‌اي ديگر چنين نوشت: «اگر اين انقلابيون جين پوش و جوجه آپارتماني‌‌هاي ماركسيست، در عمليات ضد تروريستي در هر نقطه‌‌اي از دنيا بجز اسرائيل مداخله مي‌‌كردند، قطعاً بي‌‌رحمانه تكه تكه مي‌شدند.»

 كاري كه راشل كوري كرد درنورديدن مرزهاي ملي به قصد مبارزه براي زندگي بي‌گناهاني كه در چنگال ستمگران اسيرند بود

برايان وود، عضو جنبش همبستگي بين‌‌المللي مي‌گويد: «درنورديدن مرزهاي ملي به قصد مبارزه براي زندگي بي‌گناهاني كه در چنگال ستمگران اسيرند، اين بزرگترين درسي بود كه راشل كوري پس داد. او در روزهاي اقامت در رفح، معناي اين بند از بيانيه دادگاه جنايتكاران جنگي نورمبرگ (1950) را به خوبي مي‌‌فهميد كه "انسان‌‌ها تكاليفي جهاني دارند كه مقدم بر تعهدات ملي آنهاست." و اعتقاد به اين اصول وي را تشويق كرد تا جسمش را در راه دفاع از خانه آوارگاني فقير، مقابل بولدوزر 60 تني كاترپيلار آمريكايي قرباني كند.»

به تازگی پس از پيگيري‌هاي فراوان والدين راشل، رسيدگي به پرونده وي در سرزمينهاي اشغالي از سر گرفته شده است.


منبع: فارس