Gerdab.IR | گرداب

درآمد ۷۰ میلیارد دلاری برنامه نویسان اپ استور

تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

برنامه نویسانی که برای کاربران فروشگاه آنلاین App Store برنامه های مختلفی نوشته اند از سال ۲۰۰۸ تا به حال بیش از ۷۰ میلیارد دلار درآمد به جیب زده‌اند.

به گزارش گرداب میزان بارگذاری انواع app از فروشگاه اپ استور در سال های اخیر 70 درصد رشد کرده و این نشان می دهد که امپراطوری iOS روزهای خوبی را پشت سرمی گذارد.

تنوع برنامه های موجود در اپ استور نیز روز به روز در حال افزایش است و البته بازی های موبایلی و برنامه های تفریحی در صدر برنامه های محبوب قرار دارند، اما برنامه های آموزشی، تعلیمی و ... نیز در حال پیشرفت هستند.

بر اساس اعلام اپل برنامه های مربوط به بهداشت و سلامت و تناسب اندام نیز در یک سال اخیر از رشد 70 درصدی برخوردار بوده اند. اما سریع ترین رشد مربوط به برنامه های مربوط به ویرایش و تدوین عکس و ویدئو با رشد 90 درصدی بوده است.

اپل قصد دارد برنامه های تشویقی تازه ای را در سال جاری میلادی به منظور تشویق توسعه دهندگان به طراحی و عرضه app های جدید اجرا کند. گسترش دامنه ارائه خدمات پرداخت از طریق اپل پی از جمله برنامه های این شرکت در این زمینه است.

در سال های اخیر خرید برنامه های پولی یا مبتنی بر خدمات درون پرداختی هم افزایش یافته است. اپل این رشد را در سال گذشته برابر با 58 درصد اعلام کرده است.