نشت اطلاعات خصوصی تمام رای دهندگان آمریکایی به اینترنت

نشت اطلاعات خصوصی تمام رای دهندگان آمریکایی به اینترنت
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

سهل انگاری یک شرکت طرف قرارداد با حزب جمهوری‌خواه آمریکا باعث شده اطلاعات تقریباً تمامی رای دهندگان این کشور در انتخابات ریاست جمهوری گذشته در فضای مجازی منتشر شود.

به گزارش گرداب،  این سهل انگاری می تواند یک فاجعه امنیتی برای کل آمریکا به بار آورد، زیرا جزییات اطلاعات شخصی تمامی کسانی که سال گذشته در ایالات متحده رای داده اند، در اینترنت به دست هکرها افتاده است.

حجم کل این اطلاعات بالغ بر 9.5 میلیارد داده مجزاست. شرکت Deep Root Analytics این اطلاعات را به منظور تحلیل شیوه رای دهی مردم آمریکا و پیش بینی فرایندهای یاد شده در آینده دریافت کرده بود. در مورد برخی افراد این اطلاعات تنها شامل نام و نام خانوادگی و اطلاعات تماس آنها نیست و حتی جزییاتی مانند اطلاعات خصوصی آنها در شبکه های اجتماعی را در برمی گیرد.

Deep Root Analytics داده های کاربری این افراد را با سابقه رای دادن آنها مقایسه کرده تا بتواند اولویت ها و علائق سیاسی آنها را در آینده حدس بزند.

بی توجهی کارکنان شرکت یاد شده موجب شد تا این حجم از اطلاعات به مدت 12 روز بدون هیچ گونه کلمه عبوری در اینترنت در دسترس باشد و می توان حدس زد که داده های یاد شده به دست افراد زیادی افتاده که قصد داشته باشند از آنها سواستفاده کنند. شرکت مذکور از این بابت عذرخواهی کرده، اما مدعی شده در مورد ابعاد آن اغراق شده است.

افشای این حجم از اطلاعات خصوصی رای دهندگان آمریکایی تا به حال سابقه نداشته و هنوز مشخص نیست آیا هکرهای خطرناک به آنها دسترسی یافته اند یا خیر. پیش از این عده ای از هکرهای منتسب به روسیه به نفوذ به شبکه های رایانه ای حزب دموکرات آمریکا ایمیل های رد وبدل شده و داده های خصوصی این حزب را سرقت کرده بودند.