Gerdab.IR | گرداب

رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا:

به شدت از ديپلماسي مقابل ايران حمايت مي‌كنم

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹

رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا با ابراز نگراني شديد خود از عواقب هر اقدام نظامي عليه ايران، تاكيد كرد كه وي به شدت از شيوه ديپلماسي و گفت‌وگو با ايران و فشار بين‌الملل بر آن حمايت مي‌كند.

به گزارش گرداب، "مايكل مولن" در گفت‌وگويي با روزنامه آمريكايي "كريستين ساينس مانيتور" در پاسخ به سوالي درباره سياست آمريكا در مقابل ايران، اقدام نظامي عليه ايران را خطرناك خواند و تاكيد كرد كه وي يكي از بزرگ‌ترين حاميان استفاده از شيوه‌ ديپلماسي در مقابل ايران است.

مولن در پاسخ به اين سوال كريستين ساينس مانيتور كه قصد نداريم بپرسيم آيا آمريكا به سوي جنگ با ايران مي‌رود يا چه زماني اين كار را مي‌كند، بلكه سوال اين است كه نكات مثبت و منفي اين امر چيست؟ و برخي در دولت اوباما احساس مي‌كنند كه سياست اسرائيل در مقابل فلسطين، امنيت ملي آمريكا را به خطر مي‌اندازد، آيا سياست اسرائيل براي امثال شما كه در ميدان جنگ افغانستان هستيد تهديد به شمار مي‌رود يا خير؟ گفت: «خير. تهديد نيست.»

مولن افزود: «اما درباره ايران، من مدتي طولاني است كه به روشني درباره تبعات و عواقب پيش‌بيني نشده اقدام عليه ايران صحبت كرده‌ام. از طرف ديگر اگر چنين اقدامي انجام شود من شديدا درباره عواقب نامعلوم آن احساس نگراني مي‌كنم.»

رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا تصريح كرد: «من به شدت از شيوه ديپلماسي، گفت‌وگو، تحريم‌ و فشار بين‌المللي (عليه ايران) حمايت مي‌كنم.»

مولن افزود: «ايران بخشي از دنيايي است كه كاملا باثبات نيست. آنها ‍(ايراني‌ها) راهي را كه در آن هستند، ادامه مي‌دهند.»

اين مقام بلندپايه آمريكايي بدون اشاره به سياست‌هاي جنگ‌افروزانه آمريكا در دنيا از جمله منطقه، مدعي شد كه راهي كه ايران در پيش گرفته، ممكن است به درگيري بزرگي ختم شود.

وي بدون اشاره به زرادخانه‌هاي رژيم صهيونيستي و با هدف ارعاب ايران، مدعي شد كه ايراني‌ها بايد درك كنند كه عدم دستيابي آنان به قدرت هسته‌اي به سود آنان است و در طولاني مدت اين به نفع ايران تمام مي‌شود و خيلي بهتر است كه اين امر بدون اقدام نظامي عليه ايران روي بدهد.

منبع: فارس