Gerdab.IR | گرداب

كارشناسان امنيت سايبر:

همكاري دولت‌ها در مبارزه با جرائم آنلاين افزايش يابد

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۹

دولت‌ها هم اكنون درگير نبردي سخت با جنايتكاران آنلاين هستند و تنها با هماهنگي و همكاري يكديگر مي‌توانند در اين نبرد دشوار پيروز شوند.

به گزارش گرداب به نقل از وي تري، كارشناسان حاضر در كنفرانس امنيتي RSA تصريح كردند، امروزه اكثر كشورها به طور تكي و با اتكا به امكانات و توانايي‌هاي خود قصد دارند با جرائم آنلاين مبارزه كنند، اما موفقيت در اين زمينه بدون همكاري جمعي ممكن نخواهد بود.

به گفته آنان، هكرها و جنايتكاران آنلاين روز به روز از شيوه هاي پيچيده‌تر و دقيق‌تري براي فريب كاربران و وارد آوردن خسارت‌هاي مادي و معنوي به آنان استفاده مي‌كنند و در چنين شرايطي دولتها به تنهايي نمي‌توانند به جنگ آنها بروند.

به گفته اين كارشناسان، شناسايي ماهيت حملات اينترنتي و يافتن روش درست برخورد با آن، ديگر كار ساده‌اي نيست و هر گونه اشتباه در اين زمينه موجب تحميل هزينه‌هاي هنگفت و گاه غيرقابل جبران مي‌شود.

برخي از اين صاحبنظران هشدار دادند كه اهمال در اين زمينه ممكن است  موجب كندی گسترش كاربري اينترنت در آينده  شود، زيرا اگر مردم در زمان استفاده از اينترنت و وب احساس خطر جدي كنند، ترجيح مي‌دهند كمتر از آن استفاده كنند.

برخي از آنان هم پيشنهاد كردند كه در آينده توافقي جهاني ميان دولت‌هاي جهان براي تامين امنيت سايبر منعقد شود، هر چند موفقيت در اين زمينه با توجه به فعاليت جانيان آنلاين در محيطي بي مرز و مجازي كار ساده‌اي نيست.

منبع: فارس