حمله به صنعت برق انگلستان و اتهام مجدد به مسکو

حمله به صنعت برق انگلستان و اتهام مجدد به مسکو
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶

در پی مطرح‌شدن اتهام حمله سایبری به صنعت برق انگلستان و ایرلند، مسکو هرگونه دخالت در این حملات را رد کرد.

به گزارش گرداب، برخی رسانه‌های انگلیسی، ساعاتی پیش از بروز یک حمله سایبری به شبکه برق جمهوری ایرلند و بخش شمالی ایرلند در انگلستان خبر دادند که ظاهراً با خسارت‌هایی همراه بوده است. البته در این میان، مجدداً موضوع دخالت روسیه مطرح‌شده و رسانه‌ها مدعی شدند دولت روسیه مسئول انجام این حملات است؛ موضوعی که با واکنش سفارت روسیه در لندن همراه شد و این سفارتخانه، هرگونه دخالت در انجام حمله سایبری به این کشور را مردود اعلام کرد.
در خبر مذکور آمده است که حمله سایبری به دو کشور صورت پذیرفته و شبکه انرژی این کشورها را هدف قرار داده است. در این حملات، فرد هکر تلاش کرده است تا سامانه‌های کنترلی را هدف قرار دهد و از این طریق، به کل بخش انرژی و تولید و توزیع برق دسترسی پیدا کند.
کارشناسان امنیتی انگلیسی مدعی هستند که ماه گذشته، ردپایی از هکرهای وابسته به سازمان اطلاعاتی روسیه پیدا کرده‌اند که بر اساس آن، هکرها ایمیل‌هایی به کمیته تأمین برق انگلستان ارسال کرده و این ایمیل‌ها، حاوی بدافزار بوده‌اند. البته مقامات امنیتی تأکید کرده‌اند که این حمله، نتوانسته خسارات فیزیکی وارد نماید و تنها ممکن است هکرها موفق به دسترسی به اطلاعات دارای طبقه‌بندی‌شده باشند. مرکز امنیت سایبر ملی ایرلند نیز بر این موضوع تأکید کرد که در حال بررسی موضوع است و اطلاعات تکمیلی را در این مورد، به‌زودی منتشر می‌کند. مسکو هرگونه دخالت در حملات سایبری مذکور را رد کرده و آن‌ها را ادعاهایی بی‌اساس خوانده است.