Gerdab.IR | گرداب

بودجه يك‌ ميليارد دلاري آمريكا به يك دانشگاه براي جذب مردم خاورميانه

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۹

وزارت خارجه آمريكا بودجه‌اي يك ميليارد دلاري براي دانشگاه "سيراكوز" تعيين كرد تا برنامه‌هاي خاص جذب و آموزش شهروندان خاورميانه را ادامه دهد.

به گزارش گرداب، دفتر ابتكار مشاركت‌هاي خاورميانه وزارت خارجه آمريكا ششم اكتبر، تعيين جايزه جديدي براي حمايت از پروژه "كمك هزينه سران براي دموكراسي‌" را اعلام كرد.

مقامات آمريكايي مدعي‌اند كه پروژه مذكور مهارت‌هاي عملي و فرصت‌هاي شبكه‌اي مورد نياز براي پيوندهاي مدني و حمايت از قدرت گرفتن شهروندان در منطقه را به مدافعان دموكراسي در خاورميانه و آفريقاي شمالي آموزش مي‌دهد.

در همين راستا، وزارت خارجه آمريكا جايزه‌اي در حدود يك ميليارد دلار را به دانشكده روابط عمومي و شهروندي "مكسول" دانشگاه "سيراكوز" اعطا كرد تا به اجراي پروژه كمك هزينه سران براي دموكراسي ادامه دهد.

بر اين اساس، دانشگاه سيراكوز در بهار سال 2011 ميزبان بين 20 تا 25 نفر خواهد بود و آموزش‌ها، آزمايش‌ها و فرصت‌هاي شبكه‌اي مورد نياز را براي آن‌ها تامين خواهد كرد.

شركت‌كنندگان در اين دوره‌‌ها، دستورالعمل‌هاي كلاسي مشخصي را از سوي بنيادها و سازمان‌هاي حاضر در واشنگتن كه بر روي مسئله دموكراسي متمركز شده‌اند، دريافت خواهند كرد.

اين گزارش مي‌افزايد: همچنين براي اولين بار، گروهي ديگر شامل 15 تا 20 نفر نيز آموزش‌هاي مشابهي را به زبان عربي و از طريق يك بنياد در منطقه خاورميانه و آفريقاي شمالي دريافت خواهد كرد.
فارغ‌التحصيلان اين دوره‌ها كه تحت جايزه تعيين شده اخير، در كارگاه‌هاي تمريني و شبكه‌اي آينده در خاورميانه و آفريقاي شمالي شركت خواهند كرد.

شايان ذكر است كه دانشگاه سيراكوز از سال 2007 تاكنون پروژه كمك هزينه سران براي دموكراسي را اجرا كرده است و تاكنون 80 نفر از منطقه خاورميانه و آفريقاي شمالي را آموزش داده است.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمريكا، برنامه كمك هزينه سران براي دموكراسي به توسعه ماموريت‌هاي دفتر ابتكار مشاركت‌هاي خاورميانه براي ايجاد يك همكاري پرطراوت بين آمريكا و شهروندان خاورميانه و آفريقاي شمالي كمك مي‌كند.

آمريكا ادعا مي‌كند هدف از برنامه‌هاي مذكور اين است كه خاورميانه و آفريقاي شمالي را به جوامعي "مشاركتي"، "كثرت‌گرايانه" و "موفق" و مرفه تبديل كند.

منبع: فارس