Gerdab.IR | گرداب

انتشار تصاویر جدید از خشونت نظامیان امریکایی با عراقیها

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۹

در تازه ترین سند افشا شده از جنایات اشغالگران آمریکایی در عراق، بخشی از رفتار تحقیر آمیز و شکنجه شهروندان عراقی به دست نیروهای آمریکایی افشا شده است.

به گزارش گرداب، پایگاه اینترنتی ویکی لیکس که اخیرا دهها هزار سند از رسوایی آمریکا در افغانستان را منتشر کرده بود این بار، چند نوار ویدئویی را منتشر کرد که در آن بخشی از رفتار تحقیر آمیز نیروهای آمریکایی با عراقی‌های بازداشت شده به نمایش در آمده است.

پایگاه ویکی لیکس این تصاویر ویدئویی را از وبلاگ شخصی اتان "مک کورد"، نظامی سابق ارتش آمریکا گرفته و منتشر کرده است.

نخستین باری نیست که مک کور درفتار خشونت آمیز همکارانش در ارتش آمریکا را فاش می‌سازد، وی در گذشته نیز درباره رفتار خشونت آمیز دوستانش در برخورد با عراقی‌ها شهادت داده بود.

در این ویدئوها یک شهروند عراقی با چشمانی بسته دیده می‌شود که در برابر یک نظامی آمریکایی گریه می‌کند ولی نظامی آمریکایی بی توجه به ناله‌هایش‌، او را به زندان تهدید می‌کند.

در نواری دیگر، یک نظامی آمریکایی در برابر همکارانش آوازی در اهانت به بازداشت شدگان می‌خواند و در فیلم دیگر نظامیان آمریکایی با هدف سرگرمی، اسیر عراقی را به مدت 45 دقیقه، به بالا و پایین بردن دو دستش فرمان می‌دهند.

بر اساس اظهارات نظامی آمریکایی منتشر کننده این ویدئوها، نظامیانی که در تصویر دیده می‌شوند از گروهان دوم لشگر شانزده پیاده هستند و محل تصویر برداری نیز پایگاه آمریکایی در منطقه رستمیه (شرق بغداد) اعلام شده است.

منبع: واحد مرکزی خبر