مهندس ارشد سابق اپل به گوگل پیوست

مهندس ارشد سابق اپل به گوگل پیوست
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

کریس لتنر یکی از مهندسان ارشد و کلیدی سابق شرکت اپل به گوگل پیوست تا این شرکت را در زمینه ارائه خدمات هوش مصنوعی یاری دهد.

 به گزارش گرداب، این مهندس برای مدت کوتاهی در شرکت تسلا فعالیت کرد، اما سپس در ماه ژوئن آن را ترک کرد.

کریس لتنر بیش از 11 سال در اپل فعالیت کرده بود و به علت خلق زبان برنامه نویسی سوئیفت شهرت فراوانی دارد. ولی همچنین برخی ابزار نرم افزاری دیگر را برای استفاده توسعه دهندگان عرضه کرده بود.

محل کار این مهندس گوگل برین خواهد بود که مرکز تحقیقاتی تخصصی این شرکت در حوزه هوش مصنوعی تلقی می‌شود. وی با ارسال پیامی در این زمینه در توییتر این موضوع را تایید کرده و اظهار امیدواری کرده که این تحول باعث شود تا خدمات هوش مصنوعی در دسترس طیف گسترده‌ای از کاربران قرار بگیرد.

این مهندس کار خود در گوگل برین را از هفته آینده آغاز می‌کند. وی در شرکت تسلا هم یکی از گروه‌های سازنده خودروهای برقی این شرکت را رهبری می‌کرد. او علت جداشدن از تسلا را این دانسته که این شرکت کاملا مناسب وی نبوده است.

هوش مصنوعی یکی از حوزه‌های نرم افزاری به سرعت در حال گسترش است و بسیاری از غول های فناوری مانند اپل، گوگل، فیس بوک و دیگران هم اکنون سرمایه گذاری‌های سنگینی را به منظور تحقیق در این زمینه انجام داده‌اند.