Gerdab.IR | گرداب

جذب جوانان مسلمان توسط صندوق نوآوري ديپلماسي عمومي آمريكا

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۹

معاون ديپلماسي عمومي آمريكا طي سخناني از جذب جوانان مسلمان خاورميانه توسط صندوق نوآوري ديپلماسي عمومي آمريكا خبر داد.

به گزارش گرداب، "جوديت مك‌هيل" معاون ديپلماسي عمومي وزير امور خارجه آمريكا كه در هفت اكتبر 2010 در كنفرانس "فرانسز مك‌نالتي لوگان لويس" در ايالت ويرجينياي آمريكا سخن مي‌گفت، از برخي برنامه‌هاي صندوق نوآوري ديپلماسي عمومي آمريكا نيز خبر داد.

وي تأكيد كرد: «آمريكا براي اجراي پرتحرك ديپلماسي عمومي، يك‌سري برنامه‌ها و ابتكارهاي نو و جديد را نيز بر عهده دارد.»

مك هيل در اين سخنراني يادآور شد: «"صندوق نوآوري ديپلماسي عمومي" آمريكا نيز  از پروژه‌ها كه روي افزايش روابط با جوانان متمركز شده است، حمايت كرده است.»

اين مقام آمريكايي تأكيد كرد: «صندوق نوآوري ديپلماسي عمومي آمريكا در برنامه‌اي حساب شده توانست دانش‌آموزان دبيرستاني ليبي را به اردوگاه فضايي ايالات متحده و مركز راكتي "هانت‌اسويل" در آلباما بياورد و آموزش دهد. برنامه‌اي كه جوانان علاقمند به علم و فناوري را با يكديگر مرتبط  و با متخصصان صنعت، فرصت‌هاي آموزشي و علمي و فارغ‌التحصيلان برنامه‌هاي دولت آمريكا نيز آشنا می‌کند.»

معاون ديپلماسي عمومي وزارت خارجه آمريكا در ادامه سخنان خود همچنين تأكيد كرد كه سفارتخانه‌هاي آمريكا در جهان موظف هستند به روابط با رهبران جوامع مدني ادامه ‌دهند.

وي يادآور شد: «سفارتخانه‌هاي آمريكايي در گام بعدي با جوانان ديگر رابطه برقرار مي‌كنند. همچنين نماينده‌هايي را كه از اجلاس‌هاي آمريكايي به كشورشان بر مي‌گردند، حمايت مي‌كنند تا از امكاناتي همچون اينترنت، راديو و تلويزيون برای برقراری ارتباط با جوامع مربوط به خودشان استفاده كنند.»

بعد از روي كار آمدن اولين رئيس جمهور سياه پوست در آمريكا، دستگاه ديپلماسي اين كشور سعي كرد تا با طراحي برنامه‌هايي براي ملاقات با رهبران جوامع مدني به ويژه رهبران گروه‌ها و قشرهاي مختلف آفريقايي از چهره خشن دولت آمريكا كه بر اثر جنگ افروزي‌هاي جورج بوش ايجاد شده بود بكاهد. در اين مسير حتي در برخي مواقع از باراك اوباما رئيس جمهور اين كشور نيز استفاده مي‌شود.