Gerdab.IR | گرداب

کلاغ‌های پیر آمریکا کنفرانس محرمانه عملیات‌ سایبری برگزار می‌کنند

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۹

"کلاغ‌های پیر" و قرارگاه فرماندهی سیستم‌‌های جنگ‌ فضایی و دریایی آمریکا در کالیفرنیای جنوبی، کنفرانس "توانمندی‌های سایبری و عملیات‌های اطلاعاتی آمریکا در جنگ‌ قرن بیست‌و‌یکم" را برگزار می‌کنند.

"کلاغ‌های پیر" و قرارگاه فرماندهی سیستم‌‌های جنگ‌ فضایی و دریایی آمریکا در کالیفرنیای جنوبی، کنفرانس توانمندی‌های سایبری و عملیات‌های اطلاعاتی آمریکا در جنگ‌ قرن بیست‌و‌یکم را برگزار می‌کنند.

به گزارش گرداب، در این کنفرانس که از تاریخ 30 نوامبر تا 2 دسامبر سال 2010 برگزار می‌شود، فقط آمریکایی‌ها مجاز به شرکت هستند.

میزبانی این کنفرانس را قرارگاه فرماندهی سیستم‌‌های جنگ‌ فضایی و دریایی (SPAWAR) و همچنین شعبه پالمتو روست (Palmetto Roost) "انجمن کلاغ‌های پیر" (AOL) در چارلستون، کالیفرنیای جنوبی بر عهده دارند.

هدف کلی از برگزاری این سمینار محرمانه "ایجاد مجمعی برای متخصصان نظامی، دولتی، صنعتی و رشته‌های دانشگاهی است تا مسائل مربوط به الزامات عملیات‌های اطلاعاتی و برنامه‌ها، پلت‌فرم‌ها و عملیات‌های سایبری" را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

سایت crows.org وابسته به "انجمن کلاغ‌های پیر" (Association of Old Crows) که مجموعه‌ای بین‌المللی و غیرانتفاعی متشکل از 13500 عضو و بیش از 180 سازمان است و در حوزه جنگ‌ الکترونیکی، عملیات‌های اطلاعاتی و دیگر رشته‌های مربوطه فعالیت می‌کند، نوشته است: این کنفرانس 3 روزه در شش پانل یا شش نشست تخصصی برگزار می‌شود.

ادغام تکنولوژی‌های جدید عملیات‌های اطلاعاتی و تکنولوژی‌های سایبری در سیاست‌ها و استراتژی‌های جنگی آمریکا موضوع اصلی نشست‌های روز اول این کنفراس است که افرادی همچون "دریادار ادوارد اچ. دیتز" (Edward H. Deets) فرمانده قرارگاه جنگ‌ شبکه‌ای دریایی، خانم "شری دبیلیو. رامسی" (Sherri W. Ramsay) مدیر مرکز عملیات‌های تهدید آژانس امنیت ملی آمریکا، آقای "آستین برنچ" (Austin Branch) مشاور ارشد استراتژی و برنامه‌ریزی، مطالعات استراتژیک و عملیات‌های اطلاعاتی دفتر وزیر دفاع، "تاد لونتال" (Todd Leventhal) رئیس تیم مبارزه با تحریف اطلاعات، وزارت امور خارجه و دکتر "دانیل تی. کوهل" (Daniel T. Kuehl) مدیر برنامه متمرکزسازی استراتژی‌های اطلاعاتی،‌ دانشگاه دفاع ملی در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

در پانل دوم نشست‌های روز اول کنفرانس که با عنوان "ادغام هنر و علم عملیات‌های اطلاعاتی در قرن21" برگزار می‌شود افرادی همچون دریابان "مایک مک‌کانل" (Mike McConnell)، عضو نیروی دریایی ارتش آمریکا و مدیر دوم اطلاعات ملی، مدیر سیزدهم آژانس امنیت ملی، دریادار "کندال ال. کارد" (Kendall L. Card) مدیر بخش "مفاهیم، استراتژی‌ها و ادغام حوزه اطلاعات" (OPNAV N2/N6)، ژنرال "جان ای. دیویس" (John A. Davis) قائم مقام فرماندهی، نیروی عملیات‌های شبکه جهانی و سرگرد استیون "ال. پارود" (Steven L. Parode) فرمانده جنگ‌ اطلاعاتی نیروی دریایی سخنرانی خواهند کرد.

موضوع قابل بررسی در دومین روز این کنفرانس محرمانه کنترل اطلاعات و داده‌ها در نبردهای قرن 21 است، اینکه آمریکا چگونه عملیات‌های اطلاعاتی را در مفاهیم عملیاتی ادغام کند و چگونه تکنولوژی بدین فرآیند شکل ببخشد.

روز سوم کنفرانس نیز با با دو نشست تخصصی پیگیری می‌شود که متخصصان و کارشناسان نظامی آمریکا حول موضوع جنگ‌ سایبری و نت‌محور و چگونگی بکارگیری آنها در جنگ بحث می کنند.


منبع: مشرق