هشدار فرانسه درباره خطر جنگ سایبری

هشدار فرانسه درباره خطر جنگ سایبری
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

گیلوم پوپارد (Guillaume Poupard)، رئیس امنیت سایبری فرانسه درباره خطر جنگ دائمی در فضای سایبر ناشی از هک با هدف جاسوسی و کلاه‌برداری که توسط کشورها و مجرمان صورت می‌گیرد، هشدار داده است. وی درباره حملات سایبری اظهار داشته است: «از لحاظ اثرات و تأثیر، روشن است که به وضعیت جنگ نزدیک می‌شویم.»

به گزارش گرداب، مدیرکل سازمان دفاع سایبری دولت از نبود اصول توافق شده‌ای برای اداره فضای سایبر اظهار تأسف کرده و اظهار داشته است: «کشورها باید به طور جمعی، نه فقط با دو یا سه کشور غربی، بلکه در مقیاس جهانی با هم کار کنند.»

پوپارد همچنین اعلام کرد که شواهدی در دست نیست که نشان دهد یک گروه هکری روس در پشت صحنه حمله سایبری به ستاد انتخاباتی امانوئل مکرون بوده است. به گفته او، «هک کارزار مکرون آنقدر کار کلی و آسانی بوده که می‌تواند کار هر کسی بوده باشد.» او اعلام کرد که هیچ نشانی از دخالت گروه هکری روس معروف به APT28 که برخی از حملات از جمله حمله به انتخابات ریاست جمهوری امریکا را به آنها نسبت می‌دهند، پیدا نکرده‌اند.

کارشناسان سایبری آلمان، به محض آگاهی یافتن از نشت اسناد به سرقت رفته از ستاد مکرون در فضای مجازی که در تاریخ پنجم مه در ساعات پایانی انتخابات اتفاق افتاد، به صحنه اعزام شدند.

پوپارد در پایان اشاره کرد که سادگی حمله «بدین معناست که می‌توان اینطور تصور کرد که این کار یک نفر به تنهایی بوده است که در هر کشوری ممکن است خانه کرده باشد.»