Gerdab.IR | گرداب

رعب صهيونيست‌ها از اضلاع قدرت ایران، چین، سوریه و ترکیه

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۸۹

پایگاه خبری نزدیک به سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی از شکل گیری مثلث قدرت ایران، سوریه، ترکیه و چین ابراز ناراحتی و اضطراب نمود.

به گزارش گرداب به نقل از باشگاه خبرنگاران، "دبکا فایل" چندی پیش در گزارشی ویژه نوشت: ورود چین به عرصه خاورمیانه و پیوستن این کشور به ایران، سوریه و ترکیه برای تل آیو و واشنگتن وحشتناک و تکان دهنده است.

ایران، ترکیه، سوریه و چین با تشکیل اتحاد امنیتی و نظامی می‌توانند برتری گسترده‌ای را در خاورمیانه کسب نمایند.

بنابر ‌این گزارش، از تاریخ 20 سپتامبر تا 6 اکتبر هواپیما‌های جنگی ترکیه بدون حضور آمریکا و اسرائیل رزمایشی را با حضور هواپیماهای چینی انجام دادند و هواپیماهای سوخوی _27 و میگ_29 چینی برای اولین بار در آسمان خاورمیانه حاضر شدند.

به گزارش دبکا، حضور هواپیماهای چینی در پایگاه هوایی "کونیا" در مرکز ترکیه که پیش‌تر در خدمت ناتو قرار داشت، جای تأمل بسیار دارد. همچنین گفته می‌شود نیروی هوايی ایران نیز در زمینه تدارکاتی، در این رزمایش مشارکت داشته است و هواپیماهای چینی در یکی از شهرهای مرزی ایران، مجاور افغانستان و مقابل یک پایگاه هوایی آمریکایی در این کشور به زمین نشسته‌اند و مورد استقبال مقامات نظامی ایرانی قرار گرفته‌اند.

دبکا فایل در خاتمه با تأکید بر حضور چین به عنوان قدرت نظامی در کنار ایران، سوریه و ترکیه در آسمان خاورمیانه نوشت: شکل‌گیری پیوند امنیتی و نظامی رعب‌آور ایران، ترکیه، سوریه و چین در منطقه، باعث برتری متخاصمان بر تل‌آویو شده و ارتش اسرائیل در لبه پرتگاه قرار خواهد گرفت.