۵ شرکت بین المللی فناوری اطلاعات در کشور ایجاد می شود

۵ شرکت بین المللی فناوری اطلاعات در کشور ایجاد می شود
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ۴ سال آینده، ۵ شرکت بین المللی فناوری اطلاعات در کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش گرداب، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم معارفه اش به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، از برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ هزار شرکت نوپا و استارتاپ در این حوزه طی ۴ سال آینده خبر داد و گفت: علاوه بر این، در طول ۴ سال قرار است یکهزار شرکت متوسط، ۱۰۰ شرکت بزرگ و ۵ شرکت بین المللی در این بخش داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود در کشور، این شرکتهای بین المللی در حوزه تجارت الکترونیک، خرید و فروش آنلاین و سرویسهای خدماتی ایجاد خواهد شد و ما باید بتوانیم موانع حقوقی و مقرراتی را برای این کسب و کارها برطرف کنیم.

جهرمی با بیان اینکه فناوری اطلاعات می تواند مشکل اشتغال، بیکاری و مسائل اقتصادی مردم را حل کند، گفت: بنابر آمار جهانی، متوسط ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات در کشورهای درحال توسعه ۲ درصد است اما متاسفانه در کشور ما این میزان، ۲ دهم درصد برآورد می شود و ما نیاز به رشد ۱۰ برابری در این زمینه داریم.

وی با تاکید براینکه ایجاد ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار شغل به وزارت ارتباطات محول شده است، گفت: ۱۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی، مربوط به حوزه فناوری اطلاعات هستند و باید برای آنها کار ایجاد شود. براین اساس برنامه جدی ما جهاد اقتصادی در این بخش است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دکتر واعظی در ۴ سال حضورش در وزارت ارتباطات، علاوه بر انصاف و دلسوزی، تلاش خستگی ناپذیری داشت، گفت: کارکردن در کنار وی به مثابه کلاس دانشگاه بود و مقایسه وضعیت دسترسی مردم به ارتباطات قبل و بعد از دولت یازدهم، بهترین دفاع از کارنامه عملکرد ایشان است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و با بیان اینکه شعار اقتصادی چندسالی است که از شعار سال حذف نمی شود، گفت: دولت، مخاطب بایدهای مدنظر مقام معظم رهبری است و کسانی که بداخلاقی کرده و چوب لای چرخ ما می گذارند باید بدانند که چوب لای چرخ دولت گذاشتن به معنای چوب گذاشتن لای چرخ نظام است