تبلیغات سیاسی روسیه در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات سیاسی روسیه در شبکه‌های اجتماعی
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶

توییتر در اقدامی بی‌سابقه، تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های روسیه را در اختیار کنگره قرارداد.

به گزارش گرداب، یکی از اعضای رده‌بالای حزب دموکرات آمریکا در کمیته اطلاعات مجلس سنا گفت:«کنگره تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های روسیه در توییتر را دریافت کرده و فعالیت‌های روسیه را بررسی می‌نمایند.»

سناتور مارک وارنر (Sen. Mark Warner) در جمع خبرنگاران گفت: «گزارش عملکرد روسیه در توییتر و تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های آن در اختیار محققان سنا قرارگرفته است. چندی پیش هم گزارش عملکرد روسیه در فیس‌بوک به مجلس سنا ارائه‌شده بود.»

فیس‌بوک در گزارشی اعلام کرده بود، که در بازه زمانی برگزاری انتخابات 2016 روسیه، گروهی به نام « troll farm » تعداد زیادی حساب کاربری جعلی جهت تبلیغات سیاسی در اختیار داشته است و همچنین طرف داران کرملین در روسیه 100 میلیون دلار، هزینه فعالیت‌های سیاسی در سطح شبکه‌های اجتماعی کرده بودند.

سناتور مارک وارنر افزود: «به نظر می‌رسد در موضوع شبکه‌های اجتماعی ما فقط نوک قله کوه را می‌بینیم که از آب دریا بیرون آمده و بخش عظیمی از این کوه زیرآب قرار دارد.»

سازمان پژوهش‌های اینترنتی آمریکا اعلام کرد، از کنار هم قرار دادن فعالیت‌های گروه «troll farm» در سطح شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و هزینه‌های روسیه به این نتیجه می‌توان دست‌یافت که این گروه با روسیه در ارتباط بوده است.

وی افزود: «مشخص نیست این گروه چه تبلیغات در سطح فضای مجازی انجام داده است. همچنین تعدادی از سناتورهای کنگره به دنبال میزان دخالت روسیه در انتخابات 2016 هستند.»

فعالیت‌های این‌چنینی در سطح شبکه‌های اجتماعی گسترده شده است و نیاز است تا بررسی‌های دقیق‌تری در این زمینه صورت گیرد.