به گزارش گرداب، نسخه جدید این مرورگر مجهز به قابلیتی موسوم به مقابله هوشمند با ردگیری است و از این طریق از فناوری هوش مصنوعی به منظور شناسایی موارد ردگیری فعالیت های کاربران توسط نرم افزارهای ارسال آگهی استفاده می شود تا جلوی این نوع اقدامات گرفته شود.
آگهی دهندگان که از این اقدام اپل چندان خشنود نیستند، رویکرد جدید آن را محکوم کرده اند و آن را یک جانبه و نامناسب توصیف کرده اند. به نظر این گروه اپل تعبیری سختگیرانه نسبت به موضوع حریم شخصی دارد که به منافع شرکت های تجاری آسیب می زند.
شش اتحادیه بزرگ تبلیغاتی با ارسال نامه ای مشترک خطاب به اپل از این شرکت خواسته اند تا تغییرات جدید مرورگر سافاری را ملغی کند و از وضع مقررات دست و پاگیر خودداری کند. به گفته این گروه مقررات یادشده به تجربه کاربری افراد در زمان استفاده از اینترنت آسیب می زند. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.