هند در راه تولید ارز دیجیتالی

هند در راه تولید ارز دیجیتالی
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶

بانک مرکزی هند به تازگی اعلام کرد قصد دارد ارز دیجیتالی مخصوص به خود را ایجاد و آن را جایگزین بیت‌کوین بکند.

به گزارش گرداب، بانک مرکزی هند به تازگی در مورد مشکلات ارز دیجیتالی بیت‌کوین به مردم این کشور هشدار داد. با وجود این به نظر می‌رسد مقامات آن به صورت کامل ایده‌ی استفاده از ارزهای دیجیتالی را کنار نگذاشته و قصد ایجاد جایگزینی را برای آن دارند.

با توجه به گزارش منتشر شده بانک مرکزی هند قصد دارد به عنوان جایگزینی برای بیت‌کوین، کسب و کار ارز رمز پایه‌ی خود را با «لاکشمی‌کوین» (Lakshmi Coin) ایجاد بکند.
بانک مرکزی هند شرکت‌های فناوری و وام‌دهنده را رهبری می‌کند تا با همکاری یکدیگر از فناوری بلاک‌چین برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها بهره‌مند شوند. این کار همچنین با هدف جلوگیری از تقلب و پرداختن به وام‌های بد که تقریباً یک‌پنجم وام‌های بانکی را درگیر کرده است صورت می‌گیرد.
بانک مرکزی هند برای دستیابی به هدف خود که «بانک‌چین» (Bankchain) نام دارد، در حال همکاری با آی‌بی‌ام، مایکروسافت، اسکایلارک (Skylark)، «KPMG» و 10 موسسه‌ی مالی دیگر همکاری می‌کند.

کارشناسان معتقدند بانک‌ها هم‌اکنون به ارزهای رمز پایه اعتماد ندارند؛ اما در آینده‌ی نزدیک مزایا و پتانسیل آن را به خوبی درک خواهند کرد.

اولین بار دولت چین نسبت به ارزهای دیجیتالی واکنش نشان داده و بین کوین را ممنون داد. به علاوه بانک ژاپن و بانک مرکزی اروپا در یک همکاری مشترک روی موارد استفاده‌ی بلاک‌چین تحقیق می‌کنند. همچنین بانک مرکزی هلند نیز ارز رمز پایه‌ی داخلی خود را توسعه داده است تا به شکل بهتری عمل کرد این‌گونه ارزها را درک کند. کشور روسیه نیز به تازگی اعلام کرد به علت خارجی بودن فناوری بیت‌کوین قصد دارد نمونه‌ای مخصوص به خود را تولید بکند.