چین؛ متهم اصلی هک پارلمان اسکاتلند

چین؛ متهم اصلی هک پارلمان اسکاتلند
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶

مقامات اسکاتلند، پس از گذشت مدت اندکی از هک پارلمان این کشور، با اعلام تکمیل تحقیقات در این مورد، چین را متهم اصلی این حمله سایبری، دانست.

به گزارش گرداب، مقامات ارشد پارلمان اسکاتلند، چین را متهم اصلی حمله هکری اخیر به شبکه های مجلس این کشور، اعلام کرده اند. این حمله که غالب متخصصان و کارشناسان از آن به عنوان حمله ای خشونت آمیز یاد کرده اند، حدود یک ماه پیش، دقیقا یک هفته پس از وقوع یورشی سایبری مشابه به ایمیل های پارلمان بریتانیا در کاخ وست‌مینیستر به وقوع پیوست.

برخی منابع ارشد حاضر در پارلمان اسکاتلند، در گفتگو با روزنامه ساندی هرالد (Sunday Herald)، احتمال نقش داشتن ارتش یک‌صد هزار نفری سایبری چین در این تهاجم هکری را بسیار محتمل می دانند. این در حالی است که در زمان انتشار خبر وقوع این حمله، رسانه ها تنها به مطرح ساختن فرضیه هایی در مورد امکان حضور قدرت خارجی در پس این حمله، اکتفا کرده بودند.

بازرسان مسئول تحقیق در مورد پرونده یاد شده، میان این مورد و حمله هکری به پارلمان بریتانیا، که در ماه ژوئن حدود 90 حساب کاربری ایمیل را هدف قرار داد، مشابهت های بسیاری یافته اند.

چین در حال حاضر یکی از ابرقدرت های سایبری جهان به شمار می رود. همین امر، مبین تلاش غرب برای دستیابی به توافق های سایبری هرچند شکننده، در زمینه مبارزه با تهدیدات سایبری، با پکن است.